Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under december 2009

Av C - 4 december 2009 07:03

Eftersom jag har varit vaken hela natten/tidig morgon så kör jag en nattens/tidig morgon istället för dagens:


Humör: på väg till sammanbrott, biter mig hårt i läppen för att inte börja gråta av panikångest...
Frisyr: stram tofs och diadem.
Klädsel: mörkbruna tunna pyjamasbyxor, mörklila tjocka strumpor, ljusrosa baslinne och trosor. Låter kanske som en konstig kombo, men det ser helt okej ut faktiskt. Sådär slöa-hemma-mys-kläder.

Beroende: musik och kissemissarna. 

Naglar: olackade.  
Låt: Evanescence - Lithium.

Smink: osminkad so far.

Smycken: bara percingarna och öronen.

Skor: testat dom nya klackskorna till olika outfits för ikväll.
Planer: tänkte ta mig till affären, få en promenad (undvika vaktis) handla te i affären, ta mig hem och se på film. 

Sötaste: Natalia Vodianova. 

Saknad: bästis...

Av C - 4 december 2009 05:45

God morgon! Jag är fortfarande vaken och uppe, har dock försökt sova men lyckades inte så bra så jag gav upp (antagligen för snabbt, efter tio minuter) så då började jag läsa mina senaste ELLE och SOLO, sedan var jag väldigt pigg och ja, nu är det ingen idé att ens försöka sova, kommer antagligen att vara helt utmattad sen ikväll, men det får vara så i såna fall :)

Sedan skulle tydligen vaktis kika förbi och kolla något i badrummet, han kommer redan vid åtta/nio tiden och jag har ingen lust att sova om jag ska ha i bakhuvudet att han kommer gå in i lägenheten med huvudnyckeln medans jag sover... Lite halvläskigt på något vis.

Har ont i ryggen, vet inte riktigt varför. Önskar mig en massage, väldigt gärna. Ska se om jag kan försöka få massage av bästis väldigt snart, eller någon annan som är väldigt duktig.

Nu ska jag hitta en outfit till ikväll, något chic.

Här är mina nya ögonstenar förresten! Dom är underbart sköna att ha på sig kan jag medela och jippie!

  

Av C - 4 december 2009 00:26

Ja någon vidare framgång har jag inte precis, med något över huvudet taget. Inte att göra något vettigt, eller jo vettigt är det väl på något sätt. Men jag gör inte det jag borde göra, jag har inte packat någon väska inför helgen, inte städat mitt rum och fixat något alls med det, inte gått och lagt mig. Duktig jag kan vara då... Istället har jag fördrivit timmarna med underbar thinspo bilder och musik. Jag orkar inget annat.

Alla tankar plågar mig, jag vill inte åka bort, vara tvungen att äta, att fejka leenden och låtsas att allt är tiptop when it's everything else but okay...

Och inför söndagen känner jag en förbannad ångest och motvilja. Jag vet att det bara är idiotisk lathet, men jag orkar inte...



Allt sväller. Det sväller. Jag sväller. Min kropp sväller.


  

Av C - 3 december 2009 19:23

Hejsan! Kom hem för en halvtimma sen, är helt utmattad nu! Både psykiskt som fysiskt. Har haft en bra dag, shoppat i mängder och bränt en hel del pengar. När pengar finns, så kan jag lätt bli en shopaholic. Idag gick mitt VISA-kort på högvarv... Har kommit hem med bara liite än vad jag behövde, köpte mycket småplock som jag antagligen inte behöver, eller ens kommer att minnas att jag äger om några veckor.

Det som stör mig mest nu, förutom min onda rygg, är att jag slarvade och åt tillsammans med min kompis. Fattar det knappt, hur kunde jag?! Eftersom jag inte alls vet vad kalorimängden var, så säger jag att det var 2000... Ja, jag vet att det är farligt äckligt mycket, tro mig, jag ångrar mig som fan, men ah. Gjort är gjort. Eftersom jag åker bort imorgon och först kommer hem på söndag eftermiddag/kväll, så får jag först kontrollen på måndag - och DÅ JÄKLAR! Sitter just nu och dricker mängder av vatten, dels för att jag är sjukt törstig, det rensar kroppen och det får magen att känna sig mätt.


Nu ska jag färga håret och sedan fixa vidare med mitt rum, måste ordna sängen så att det finns någonstans för mig och killen att sova när vi kommer hit efter helgen. Tror det kan bli bara lite trångt i en tvåsitts-soffa ;) och förbaskat varmt! Tänker avsluta kvällen med en film.

Pussar!


Av C - 3 december 2009 19:15

DAGENS VILL HA: ett par supersnygga och sexiga klackskor från Scorett... ♥
DAGENS KLÄDSEL: mörkgråa strumpbyxor, turkosa shorts, brunt linne med turkost tryck och svarta benvärmare.
DAGENS SMINK: foundation, puder, bronsfärgad ögonskugga och mascara.
DAGENS FRISYR: varvade mellan utsläppt och slarvigt uppsatt, luggen var uppsatt med ett rosettspänne.
DAGENS HÄNDELSE: shopping i 6 timmar.
DAGENS LÅT: Nickelback - Rockstar. 
DAGENS PLANER: nu är det kväll, men jag ska färga håret och kanske se någon film tror jag.
DAGENS SAKNAD: bästis, utan tvekan.
DAGENS DUMMASTE: att jag åt, så förbannat korkat!?!
DAGENS SJUKA: att jag är så förbannat varm hela tiden.
DAGENS ÅNGER: att jag inte följer med ut till krogen idag, något jag starkt grämer mig över nu...!

DAGENS DROG: shopping.
DAGENS ROLIGASTE: stunderna i provrummen ;)
DAGENS FAVORIT: pengar.
DAGENS KÖP: bästa köpet var nog... mina nya skor, eller kanske klänningen...?
DAGENS GODIS: lyckligtvis inget alls!
DAGENS HUMÖR: varit ganska uppåt, men nu börjar det dala rejält...
DAGENS ORD: "åh jävlar kolla denna!"

Av C - 3 december 2009 10:35

Hejsan!

Nu har jag precis kommit upp ur badet, riktigt härligt var det. Så nu känner jag mig fräsch och ren igen. Idag ska jag åka iväg och shoppa. Troligtvis hakar en kompis på, vi har inte bestämt oss än. Först och främst så måste jag hitta kläder, skor och så till helgens händelser. Sedan hoppas jag på att kunna hitta lite annat också, är i behov av nya vinterstövlar. Sedan brukar jag alltid lyckas komma hem med saker som jag inte alls behöver eller får plats med, men ändå kan jag inte motstå att göra likadant varenda gång, haha! Skulle vilja ha lite nya kläder, är sugen på att införskaffa plagg som passar denna årstiden. Något varmt med andra ord. Sedan känner jag att jag vill ha lite förändringar bland färgerna, nu känner jag för att ha höstiga färger, än något väldigt somrigt t.ex ;)

Får se om och vad jag hittar.


Blev riktigt glad när jag ställde mig på vågen förut, minus 1,0kg sen igår. Plus att nu stannar den på den lägsta vikten jag har haft på länge, känner mig otroligt peppad! Är aningen oroad över helgen, är nämligen bjuden på julbord på lördag. Okej, jag avskyr i stort sett allt på julbordet ändå, men usch... Sedan ska jag sova borta i två nätter, då känns det som kontrollen tas ifrån mig och det ger mig ångest. Sedan är jag inte säker på att det finns en våg där jag ska sova heller, kommer väl gå i taket på söndag kväll när jag kommer hem och får se den hemska sanningen i vitögat.


Nu ska jag börja göra mig i ordning, ni får ha det så bra!

Av C - 2 december 2009 21:42

God kväll alla finisar. Hann inte skriva något längre blogginlägg imorses. Var för stressad och jag lyckades komma försent till skolan ändå, men men sånt händer. I skolan var det ganska trevligt ändå, hängde ihop med R och C hela dagen. Goa tjejer det där. Slutade sent och var först hemma klockan fem. Kan medela er om att det är läskigt kallt ute! Mina kroppsdelar, särskilt benen och fingrarna blev stela av köld. Väl hemma väntade ingen trevlig överraskning alls, min kära dator hade fått mängder av virus. Tidig julklapp? Ett tag verkade det som enda utvägen var att skicka in den på lagning. Utan min dator vill jag inte vara, känns som halva ens liv finns där i... Men efter att ha suttit i 1½ timma med kundtjänst så ordnade allt upp sig.


Just nu så snurrar hela världen, golvet gungar... Och nej, jag är inte full. Bara fruktansvärt trött. Blev två till tre timmars sömn inatt och ungefär så har dom senaste nätterna sätt ut. Ligger back, ska snart försöka lägga mig. Tänker sova i min soffa inatt igen. Min säng får inte plats i mitt rum än, alla flyttlådor och möbler står ivägen. Men jag trivs faktiskt väldigt bra i min soffa, men innan söndag så måste jag ha ordnat min säng. För då får jag nattsällskap. Pojken sover över hos mig, väldigt mysigt och trevligt javisst. <3

Förutom att jag är extremt trött så mår jag illa, har en sprängande huvudvärk, ryggvärk och nä usch... Det mesta beror på sömnbristen. Kanske man skulle ta och lägga sig ändå...

Godnatt   

Av C - 2 december 2009 07:47

Som vanligt så har vi med en dagens:

Humör: glad, känner mig peppad att möta dagen!
Frisyr: rakt, spretigt och ruffsa till alltihopa.
Klädsel: svarta leggins och en lång topp, har inte riktigt bestämt mig än. Annars blir det jeans med någon tröja med tryck.

Beroende: vänskap 
Bästa serie: Grey's Anatomy

Naglar: ljusrosa tänkte jag om jag hinner lacka dom innan skoldags.  
Låt: Tokio Hotel - Kampf der Liebe

Smink: naturlig look med skuggade ögon i olika bruna nyanser.

Smycken: ringar, örhängen, matchande armband till min topp + något enkelt halsband.

Skor: vita ReeBok.
Frukost: vatten, te & knappt 1dl nyponsoppa.
Planer: skola, träffa bästis, hämta ut ett paket på ICA, städa. 

Sötaste: mina kissemissar, mina ögonstenarna. 

Saknad: står mellan bästis, darling och sötis.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards