Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 14 december 2009

Av C - 14 december 2009 22:32

Eftersom jag var tvungen att starta om datorn för att spara dom nya inställningarna som jag hade gjort, så tyckte jag att jag allt kunde sitta kvar en liten stund till. Hey, I'm addicted you know ;)

Målar för tillfället naglarna i en svag rosa nyans, ska göra dom lite mer fina imorgon. Nu orkar jag inte alls. Har fixat ena garderobsdörren med vackert thinspo-kollage och model and fashion-kollage. LOVELY! <3


Men, det jag egentligen hade i åtanke att dela med mig var den tjusiga kommentaren jag fick i skolan idag. Det var en konversation mellan mig och några tjejer i klassen. Vi hade precis fått lunchrast. E kommer fram till mig.

E - Hej, följer du med och äter?

Jag - Nej, inte idag.

E - Men snälla kom nu gumman...

Jag - Nej, jag är inte hungrig.

M (som är lika hyper som vanligt springer fram till oss) - Kommer ni eller?

E - Nej, C vill inte följa med och äta...

M - Men varför inte???

Jag - Jag är inte hungrig bara.

M - Men hur klarar du dagen utan mat?

Jag - Men jag äter, bara inte i matsalen.

E - Men hon äter ju aldrig. Inte konstigt att hon ser ut som en pinne!


Och jag måste bita mig hårt i tungan för att inte börja gapskratta, snälla lilla rara E. Mycket ser jag ut som, men en pinne? Gosh no. Men jag mumlade ihop någon historia om att jag inte tyckte om treorna på dom andra linjerna och det är därför jag aldrig kan följa med till matsalen. Men jag drog några vita lögner om att jag har med mig mat och att jag alltid äter. Ja tjohej, svart tunga javisst.

Och när jag ändå är inne på ämnet mat så kan jag berätta att denna dagen slutade på 300 kcal. Helt okej.



Empty is pure, starvation is the cure

Av C - 14 december 2009 22:29

Vad är lösenordet för att komma in på din blogg? Saknar att läsa det du skriver.


<3

Av C - 14 december 2009 21:24

Hej igen sötnosar! Nu är jag sjukt trött, sitter och halvsover. Sitter och internetshoppar. Nästan lite farligt, för det är hur enkelt som helst att bara klicka hem det ena efter det andra. Speciellt om man tar på faktura eller delbetalning... Ja jisses, jag lär få en mysig räkning senare, kul att börja det nya året med. Haha.

Sedan så letar jag efter fina underkläder, vill ha lite nytt nu när det närmar sig jul och nyår. Alltid roligt med fint under, problemet är bara att jag inte hittar något som riktigt faller mig i smaken. Förvisso vet jag många bra affärer, både på internet och på köpcentrum osv, men då får jag kläder som precis alla andra har och det är väl inte riktigt mitt mål just nu. Skulle gärna vilja ha något annorlunda.

Är det någon som kan tipsa om något fint? :)

Nu ska jag pilla lite med mina fina thinspo-kollage och andra smått och gottiga thinspo saker. Tänkte börja inreda mitt rum lite nu, det är för sent att spika i väggarna, men jag kan nog nåla upp lite kollage och så :)

Ska snart krypa ner i sängen också, måste bara göra sit-ups och benlyft innan.

Godnatt, stay strong<3


  

Av C - 14 december 2009 16:45

Hej alla fina där ute! Nu har jag precis kommit hem från skolan, den gick hyfsat. Var lite halvuttråkad på sina ställen, men jag genomled och i det stora hela så var det intre en alltför sugig dag ändå.

Har ont i min ena handled nu, råkade skära mig på ett kuvert när jag öppnade det. Att skära sig på papper gör förbaskat ont!

Nu sitter jag med en kopp varm buljongsoppa, ska strax lämna datorn för en liten stund. Har läxor, ska skissa på lite nya designer, funderar på att ta ett varmt bad och städa mitt rum är något jag borde priotera mycket bättre än vad jag gör. Om jag har tur så kanske jag kan hitta min symaskin någonstans i röran, så att jag kan börja sy på min tyllkjol. Funderar på att göra en nyårsklänning. Julen är jag inte särskilt intresserad av, eller inte att sy något till. Känner inte att jag har någon större tid heller, men till nyår borde jag nog kunna fixa ihop något tror jag. Hoppas kan man ju. :)

Nej, nu måste jag röra på mig. Kommer troligtvis tillbaka lite senare. Puss!


  

Jag är ledsen, jag tycker inte om att behöva ljuga för dig, men jag måste. För min, för våran skull.

Av C - 14 december 2009 08:45

Sådär, nu är jag färdig. Har rafsat ner lite stödord på ett papper, som förhoppningsvis hjälper mig med provet idag. Tvivlar starkt på att jag kommer minnas något på egen hand. Är uppe i limningen...

Nu ska jag ut och gå i snön. Pusshejs

Av C - 14 december 2009 07:21

Sitter och kämpar med mina läxor, vilket går uselt. Blicken dras atoumatiskt hela tiden mot datorn och alla underbara bloggar. Så mycket mer intressant, än att läsa om vilka nålar man ska sy med i trikåtyg. Tro mig, jag struntar blankt i vilket. Är peppad till tusen på ras nu! YES! Har bestämt mig för att sätta ett mål varje vecka. På söndag ska vågen hamna på minst minus 4 kg från idag. Det borde gå. Det SKA gå.

Är rätt illamående, känner hur teet skvalpar runt i magen och vill komma upp igen... Blä.



I don't wanna leave any footprints in the snow

Av C - 14 december 2009 06:02

God morgon sötnosar, hoppas ni har sovit gott. Idag är det en relativt bra dag, känns härligt. Något som känns lite mindre härligt är att jag inte kan cykla till skolan idag pga snö och hal is, så det är bara till att gå. Inget större problem så, bara att det tar längre tid. Måste fixa mp3:n och snabba mig så att jag hinner. Är lite trött, sitter och smågäspar. Men att gå tillbaka till sängen är inget jag längtar efter, nej jag är sjukt sugen på att se vad denna dagen har att erbjuda!

Upptäckte att under natten så har jag fortsatt klia sönder min stackars hud. Förjordade allergi! Nu måste jag göra mig i ordning och sedan plugga lite.

Ha en bra dag sötisar!


Caspian is back on track! Nu jäklar!!!

Av C - 14 december 2009 05:54

Dagens humör: peppad till tusen!
Dagens planer: skola, plugga.

Dagens nedräkning: inte många dagar kvar till få åka till syster & systerson. 
Dagens låt: Kat DeLuna - Run the show 
Dagens önskan: få krama om min älskade prinsessa.
Dagens väder: kallt, snö och isigt.

Dagens smink och hår: sota lite enkelt med eyeliner och resten får bara vara less is more you know + funderar på att fläta håret. 
Dagens kläder: jeansleggins, lång top med text och en cardigan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards