Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 1 december 2009

Av C - 1 december 2009 22:00

God kväll raringar, nu har jag precis kommit in. Tog en snabb sväng till affären, ville dels komma ut för att få frisk luft och sedan behövde jag köpa shampoo, balsam och liknade saker. Hittar inte allt nu, så många lådor överallt.

Jag har varit ganska så duktig när det gäller att installera mig här, har fått upp dom flesta av mina kläder. Upptäckte att jag har hur mycket som helst, mer än vad jag använder och ens tycker om. Borde kanske ha loppis...?


Det har även tagit en bra stund för mina älsklingar att anpassa sig, det har varit en händelsefull dag för dom - och mig. Min modiga stora dam S traskade direkt ut ur resburen så fort vi hade kommit fram, och det utan några problem för att inspektera vart vi nu hade hamnat. Hon vande sig snabbt och gosar just nu i mitt knä. Min lilla bebis N är inte särskilt feg och har även hon sprungit runt som en yr höna och hoppat bland alla skojiga lådor. Prinsen L har ängsligt gått runt och nosat nyfiket överallt, efter en stund så bestämde han sig för att sitta uppe på garderoben var något alldeles utmärkt. Prins M hade desto större problem och tryckte i kattlådan av alla ställen (?!) men efter några timmars fjäskande från min sida så vågade även sig han ut. Och sist men inte minst, min mini messie N satt och tryckte under badkaret i nio timmar ungefär...


Sedan så piper min kyl och frys varje gång man öppnar dom, rätt kul och ett sjuhimla bra knep att låta bli maten. Inte så kul att någon ska höra när man är i köket och glufsar i sig ;)


Nu är jag jättetrött, borde verkligen gå och lägga mig snart eftersom det är skola imorgon, men jag har ingen riktig ro till att slappna av just nu. Jag mår ganska bra, känner mig sjukt trött men ändå glad. Men så fort jag ligger där i mörkret och ska sova, så kryper Demonerna fram. Klöser och rispar min sköra hud med sina blodiga fingrar... Därför väntar jag med sömnen.



  PUSS! 

Av C - 1 december 2009 14:21

Hejsan min kära blogg, nu sitter jag i mitt nya rum som är fullt av möbler och flyttlådor i travar, kommer knappt fram alls. Eller jag sitter instängd i ett hörn nu, nog för att jag sitter ganska så bra här men ändå. Fryser så tänderna skallrar, lägenheten har ju stått tom ett tag nu så det tar en stund innan man får upp värmen. Mitt rum är stort och ljust, hur jag ska möblera det vet jag inte alls. Tror jag får sova i min soffa tills vidare. Jag gör inte så mycket när det gäller att bära lådor, ingen större idé att be mig. För jag är svag så det pinsamt, plus att jag bara blir ivägen hela tiden. Så jag håller mig undan, mitt uppdrag idag har varit att ta hand om katterna.

Vad som händer mer idag vet jag inte än. Kanske ska träffa bästis om några timmar, men då får det bli här för jag orkar inte gå ut någonstans. Haha är man lat så är man ;)

Av C - 1 december 2009 07:08

Hej igen, nu har jag bytt plats. Har satt mig i klädkammaren tillsammans med mina katter. Lite halvtrångt, kallt och mindre mjukt att sitta på golvet. Nästan klaustrofobisk känsla över det hela, men vi kommer få sitta här en stund till. Flyttfirman kom för några minuter sen, så nu springer dom runt med min mamma och håller på.

Trodde jag skulle få sova till klockan 6, men ack nej. Klockan 5 blev jag väckt, så ja två timmars sömn har jag fått. Känns lite sådär halvhärligt, kommer stupa i säng ikväll och vara svimfärdig hela dagen men men. Hade inte varit helt fel med en burk koffeintabletter nu, inte alls. Mina är nämligen slut och jag glömde köpa nya igår, jaja sånt händer.

Min gårdag började sissodär, men vid lunchtid och fram till midnatt någon gång så mådde jag bra och var på topp! Kändes annorlunda, konstigt men inte fel, bra.

Min vecka ser ut såhär:

Tisdag: flytta, börja packa upp

Onsdag: skola och kanske leka med någon liten filur, packa upp

Tosdag: shoppa inför helgen

Fredag: kaaanske åka till A, beroende på vad jag hinner

Lördag: gå på fin tillställning med A, jag följer med för att jag vill vara snäll, sedan serveras det skumpa och lite annat smått och gott ;)

Söndag: åka hem, sova

och någonstans i allt detta måste jag få tid för att träffa Bästis, jag känner mig smått stressad, men jag gillar att ha något att göra. Särskilt när hela min värld raseras.


Fick höra en kommentar inatt av exbästis som gjorde mig lite glad. Skulle visa honom en bild på hur jag såg ut nu. Vi snackade om utseende osv.. "Du menar den bilden där du inte har någon midja?" haha, jag skrattade gott. Lilla söta vännen, du ska bara se min midja. Men det var ett bevis på att jag någon gång kommer att nå mitt mål.

Av C - 1 december 2009 06:30

God morgon mina raringar, sitter nu och dricker en kopp te, ska fylla i en dagens samtidigt :)

So here we go:

Humör: glad & har fladdermöss i magen av spänning!
Frisyr: uppsatt lugg med spännen & två tofsar (suverrän flytt-frissa).
Klädsel: baggyjeans, silvrigt linne, underkläder & en varm college tröja.

Beroende: mina älskade kissemissar
Bästa serie: Desperate Housewives

Naglar: lila i en matt nyans.  
Låt: Lo Rider - She's so skinny

Smink: enkel & naturlig bas med glittrig lila ögonsugga.

Smycken: 6 ringar, tre armband, ett halsband, piercingarna & örhängen.

Skor: svarta ReeBook.
Frukost: vatten & te, kanske tar en RedBull light sen.
Planer: ja flytta!  

Sötaste: mina fem små älsklingar är alla lika söta. 

Saknad: faktiskt så är jag ganska nöjd just nu.

Av C - 1 december 2009 01:11

Usch vad trött jag blir när mitt internet ska krångla, hade skrivit ett ganska så långt inlägg men så försvinner allt. Dumma dumma! *sadface*

Orkar inte skriva om det, sorry. Är alldeles för trött.

Men dagen har varit bra iaf :)

Pussar


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards