Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under juni 2010

Av C - 22 juni 2010 20:49

Förlåt, jag är sämst på att uppdatera och hålla min blogg vid liv.

Hej förresten.

Jag är så trött på mitt liv just nu känner jag, eller i alla fall att bo här hemma hos mamma. Jag vill ha något eget. Det enda som går emot mig är pengarna som lyser med sin frånvaro och att jag inte riktigt gillar att vara ensam.

Men förutom det, så vet jag precis vart jag vill bo. Jag vill redan nu ha en två eller trea. Jag vet att jag är student och kan ha enormt svårt att få det att gå ihop rent ekonomiskt. Men jag tycker att jag har flyttat tillräckligt många gånger i mitt liv redan. Har hunnit flytta 13 gånger på 19½ år...

Vill hitta ett ställe som jag kan tänka mig att bo i sissodär fem år om inte mer, utan att ha minsta tanke på att flytta. Visst, skaffar man pojkvän och barn - ja då är det en annan sak. Men eftersom jag just nu inte planerar barn så är det lugnt.

-

Känner verkligen att jag behöver flytta härifrå. Till något eget. Givetvis är det skrämmande och jag vill väl inte helt 100%... Men, jag måste. Mamma och jag går varenda på nerverna - konstant.

Alla hårda ord, tårar och bråk driver mig rakt in i väggen.

Jag är också rädd eftersom jag redan har testat på att bo ensam. Något jag inte riktigt trivdes med. Okej, lägenheten var helt fel för mig. Hemskheter satt i väggarna och dom blev bara fler liksom...

Och som någon liten tröst så får jag ju med mig minst tre katter att bo ihop med. Känns inte riktigt rätt att skilja dom åt, men vi får se hur det blir.


Ska börja spara pengar nu, så att jag kan flytta till något eget. Vet inte hur många gånger jag har lovat mig den saken. Är det något jag verkligen är dålig på, så är det att spara pengar. Har en tendens till att jämt och ständigt spendera dom på totala onödigheter... Måste bättra mig. Annars kommer jag att hamna på gatan. Anmäl mig till Lyxfällan typ?


--

För övrigt så har jag lyckats gå ner 4kg! Är lite stolt faktiskt :)

Nu ska jag gå och ringa en kompis. Puss!

Av C - 22 juni 2010 20:42

Humör: varit hyfsat, nu är jag bara trött.

Frisyr: utsläppt och helt ofixat.
Klädsel: grå leggins med dragkedja, svart topp med tryck, svart munkjacka.

Beroendemusik. 

Naglar: svarta.   
Smink: sotade ögon.

Låtar: Strib nicht vor mir - Rammstein (feat Sharleen Spiteri).

Bok: har inte läst på evigheter, förutom tidningar då.

Längtan efter: Honom. 

Smycken: två ringar, örhängen, syster-halsband och armband. 

Saknad: pojken <3

Mat/intag: vatten, cappuccino, naturdiet shake.

Smärta: själen.

Skor: svarta converse.

Planer: träffat W och sen slöat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards