Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under augusti 2009

Av C - 31 augusti 2009 21:33

Mamma säger att jag är från ett annat solsystem. Hon tycker inte att jag tillhör den smartaste kategorin och menar på att jag inte alltid tänker… Hehe<3

 

Min dag har varit helt okej, har flaxat runt som en yr höna. Men man förbränner så det känns bra ändå. Hade dock svårt att komma upp imorses, är så himla trött nu för tiden. Känns som min kropp inte orkar mer, den är utmattad.

Jag åkte iväg till köpcentret, köpte inlines, skydd och ett par nya skor som jag egentligen inte alls behövde, men jag kunde inte motstå dom! Jag kunde riktigt höra hur dom bad mig att jag skulle köpa dom, rädda dom därifrån… Ja, vi kan väl låtsas iaf ^^,

Gjorde riktigt bra kap! Sparade 850:- inte helt fy skam!

Sen så åkte jag hem, lämnade grejerna och gick till stan igen, åkte med bussen och tittade på den nya lägenheten, riktigt fin faktiskt :) dock tycker jag att balkongen var lite scary, så den vill jag inte gå ut på xD

Annars har dagen varit lugn, gått på stan, gått hem. Sett på film, bland annat Barnhemmet. Har insett att jag aldrig vill bo i ett stort hus med mina framtida barn… Skulle egentligen ha åkt inlines idag, men det blev inte så eftersom det regnar >.<

 

Höstlovet älskling! Jag längtar så himla mycket! Kan fortfarande inte riktigt förstå detta underbara!!! Händer det verkligen?! Det är ingen dröm? Nej, det är verklighet. <3

Av C - 27 augusti 2009 10:43

Jag orkar inte. Nej, nej och åter nej.


Fake a smile and hide the pain, now you know how to play the game.

Av C - 27 augusti 2009 10:09

Morsning korsning!

Försöker piggna till så jag kan hitta min styrka, jag vet att jag har den. Någonstans i mig, kanske sover den fortfarande? Vaknade med en stor olustig känsla i magen, ville banga morgondagen. Tappade lusten. Hur ska det gå? Jag vet att någonstans i mig så vill jag ju åka, jag vill ha kul, men jag är nervös. Som vanligt med andra ord.

Sedan har jag klädproblem till tusen, vad fan ska jag ha på mig?? Förslag anybody?

Morgondagen innebär krogen.

Chipp..


Dagens humör: Trött, ängslig och stressad
Dagens planer: Hjälpa mormor och städa

Dagens nedräkning: Bara en dag kvar till fredag
Dagens låt: Selena Gomez - Tell me something I don't know
Dagens önskan: Att Han ska svara mig 
Dagens smink och hår: Naturlig och osminkad, pudel (ser lite som Jennifer Beals i Flashdance... Hehe...)
Dagens kläder: Turkost långt linne med tryck, svart väst, ljusa jeansshorts och svarta strumpbyxor

 ~

~

Tell me, tell me something I don't know

:/

Av C - 25 augusti 2009 22:16

Ibland gör det så jävla ont. Är helt stum av chock.



...ja jag har ju iaf älsklingen kvar och våran kamp, alltid något.

Av C - 24 augusti 2009 23:47

Nu är jag otroligt peppad! <3

Från och med nu är det slut med allt trams, jag har inte tid, ork eller pengar till mer slarv. Och ständigt vid min sida har jag min underbara ängel, tack killen för att du finns!<3 Tillsammans klarar vi detta, jag lovar.<3


Jag förlorade min styrka ett tag, sjönk djupare och djupare... Slutade bry mig, allt var så halvhjärtat. Men nu är jag tillbaka och det med besked! Och jag har hittat min styrka igen: i älskling! Där är min styrka, min ork, min vilja & mitt lilla extra som får mig att kämpa ytterligare.

Som du sa älskling "Tillsammans kan vi flytta berg, men nu koncentrerar vi oss på fläsket istället"


Tycker att Mischa är så söt :) Nu ska jag gå och sova, godnatt :*

Av C - 24 augusti 2009 18:13

Om det är något som jag har en hatkärlek till, så är det pengar. Man kan inte leva utan dom, men dom är fan så jobbiga att leva med ibland. Eftersom jag har varit så himla duktig och hoppat av skolan, inte heller har jag något jobb, så får jag leva på mina sparpengar. Inte så jättekul alla gånger, särskilt inte när dom egentligen är tänkt till något annat än till det jag använder dom... Men jag måste ju leva av någonting... Har nu suttit, eller rättare sagt så sitter jag fortfarande, och försöker göra upp en budget. Förbaskat tråkigt och jobbigt. Inte kul att tänka ut allt jag måste köpa och skilja det ifrån vad jag behöver och vad jag bara vill ha...

--

Var på läkarbesök idag, var arg, ledsen, kränkt och besviken efteråt. Mådde fan sämre än vad jag gjorde innan jag gick dit. Det var en överlägsen skitstövel till läkare. Idiot.

När jag ändå är inne på detta spåret, så kan jag berätta att jag skrämde skiten ur min stackars psykolog när jag träffade henne i fredags, hon ville öka säkerheten runt mig och en massa, men jag sa att jag har kontroll och att det inte är någon fara. Sådär roligt ska vi inte ha.

--

Min helg har varit ganska okej, eller ah både och, men jag tänker bara prata om det positiva. I fredags skulle jag träffa mina två favoriter, men så blev det inte. Kunde bara träffa den ena favoriten, en dum sjukdom kom emellan. Trist, men vad ska man göra? Jag och favoritpojken åkte och träffade några kompisar, tillsammans åkte vi till krogen. Väldigt trevligt må jag säga, och jag träffade väldigt många trevliga personer. Flirtade också med bartendern som jag tyckte var söt. (iaf på fyllan) Nä, det var allt en rolig kväll och natt. Mer sånt tack! <3

--

Nu sitter jag och kollar på inlines, ska köpa ett par nya. Men strax så ska jag röra mig vidare, ska springa på löpbandet.

Tjingeling!<3

Av C - 20 augusti 2009 23:12

Dagen har gått relativt hyfsat. Var hos mormor förut, gör så ont i mig att se hennes oroliga blickar. Jag känner att jag måste bli kall, stänga av mina känslor när det gäller sådant. Får inte visa. Le och se glad ut, spela på den inövade charaden. Detta kan du, du har gjort det i alla dessa år - varför inte i några år till då?

Imorgon ska jag träffa mina två favoriter, puss på det <3 har saknat er som fan. Gör så ont att vara ifrån er, blir så trasig då. Splittrad. Med er är jag så hel. <3

Jag vill gå ut och dansa i regnet, men att dansa ensam är inte särskilt roligt.

Längtar till vårat palats älskling<3 snart är vi där, snart. Vi måste försöka orka hålla ut tills dess bara, men det klarar vi. Tillsammans är vi starka!<3


"Hon lever i en drömvärld där allt är bra, och drömmarna är hennes och dom kan ingen ta."

Av C - 19 augusti 2009 23:10

Hej hopp. Sitter nu och ser (eller just nu medans jag skriver så lyssnar jag) på thinspovideos på Youtube.

Dagen har gått ganska hyfsat, ligger på 210 kcal... Får vara okej för idag. Kunde varit värre, mycket värre! Har en fruktansvärd huvudvärk just nu, usch. Ska strax sova, tänkte för en gångs skull lägga mig relativt tidigt och inte übersent som jag har en tendens till att göra...

Har faktiskt inte gjort särskilt mycket idag, mest bara slöat. Jo just det ja. Jag var ju på stan förut, var lite jobbigt. Okej mycket jobbigt. Men med mobil, mp3 och mängder av cigg så klarade jag av det. Köpte Allevo fibrer + hoppas dom funkar, men det tror jag allt. Optimist javisst! Annars har jag mest suttit ute på balkongen och försökt läsa en bok, vilket är sjukt svårt. Har väldigt dålig koncentrations förmåga just nu, hänger inte med varken i det jag ser på tv eller det jag läser. Får läsa flera gånger om och anstränga mig sjukt mycket. Börjar jag bli korkad eller är jag bara ointresserad?

Blir så fruktansvärd sur på folk som inte betalar tillbaka när dom är skyldiga en pengar, men jag orkar faktiskt inte tjata om det mer. Fast det är ändå 250:- det hade jag kunnat få en vodka och ett paket cigg för, eller 6 paket cigg... Eller något annat. Men men. Man lär sig av sina misstag antar jag?

Nej, nu ska jag lämna datan och ta min kvällcigg :* mums på det!<3 och btw, killen är sjukt het! Ge mig någon? (a) bara för en natt, eller två...

Pusshaj, stay strong and starv on <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards