Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 4 december 2009

Av C - 4 december 2009 14:36

KATASTROFAL KRASCH

 

Av C - 4 december 2009 13:52

Hejsan! Nu håller jag på att göra mig i ordning, det är styling av håret, fixa sminket och klä på mig. Sedan måste jag även dubbelkolla så att jag inte har glömt något till min packning...

Har en sprängande huvudvärk som vägrar att ge med sig, suck!

Mår egentligen fortfarande kasst, rent uruselt, men jag varken kan eller orkar göra något åt saken. Känns mer lockande att stanna kvar i stan nu i helgen, eller bara vara i närheten liksom...

Måste fortsätta, annars missar jag tåget (och det vore ju synd?) eller glömmer något viktigt. Gissar på att detta blir det sista blogginlägget för dagen och kanske till måndag kväll. Vill inte blogga när jag har någon här, känns lite asocialt liksom.. :/ Ha en bra helg, :)


  

Av C - 4 december 2009 07:22

Ja, ångesten och paniken är kvar... Känns som jag är tre andetag ifrån sammanbryt, men på något sätt så vet jag redan nu att ingenting blir bättre av att jag bryter ihop. För då mår jag dåligt sen för att jag bröt ihop... Virrigt jag vet. För jag kommer inte ifrån den här förbaskade helgen, om jag inte vill dubbla min ångest - för det är så jag kommer må om jag skippar denna skiten. Suck.

Ska leta upp en varm tjocktröja, leta upp några varma skor, slänga på mig en jacka, halsstuk, mössa, vantar och sedan gå iväg till affären.

När jag kommer hem så ska jag se en film tänkte jag mig, mysa i soffan med filt, varm kopp te, varma katter och mys.

Insåg precis att jag inte är helt hundra på vart sladdarna ligger dock, haha fasen vad käckt det känns. Eller inte alls.

Nej, nu måste jag nog röra mig om jag ska lyckas undkomma vaktisen.

Av C - 4 december 2009 07:03

Eftersom jag har varit vaken hela natten/tidig morgon så kör jag en nattens/tidig morgon istället för dagens:


Humör: på väg till sammanbrott, biter mig hårt i läppen för att inte börja gråta av panikångest...
Frisyr: stram tofs och diadem.
Klädsel: mörkbruna tunna pyjamasbyxor, mörklila tjocka strumpor, ljusrosa baslinne och trosor. Låter kanske som en konstig kombo, men det ser helt okej ut faktiskt. Sådär slöa-hemma-mys-kläder.

Beroende: musik och kissemissarna. 

Naglar: olackade.  
Låt: Evanescence - Lithium.

Smink: osminkad so far.

Smycken: bara percingarna och öronen.

Skor: testat dom nya klackskorna till olika outfits för ikväll.
Planer: tänkte ta mig till affären, få en promenad (undvika vaktis) handla te i affären, ta mig hem och se på film. 

Sötaste: Natalia Vodianova. 

Saknad: bästis...

Av C - 4 december 2009 05:45

God morgon! Jag är fortfarande vaken och uppe, har dock försökt sova men lyckades inte så bra så jag gav upp (antagligen för snabbt, efter tio minuter) så då började jag läsa mina senaste ELLE och SOLO, sedan var jag väldigt pigg och ja, nu är det ingen idé att ens försöka sova, kommer antagligen att vara helt utmattad sen ikväll, men det får vara så i såna fall :)

Sedan skulle tydligen vaktis kika förbi och kolla något i badrummet, han kommer redan vid åtta/nio tiden och jag har ingen lust att sova om jag ska ha i bakhuvudet att han kommer gå in i lägenheten med huvudnyckeln medans jag sover... Lite halvläskigt på något vis.

Har ont i ryggen, vet inte riktigt varför. Önskar mig en massage, väldigt gärna. Ska se om jag kan försöka få massage av bästis väldigt snart, eller någon annan som är väldigt duktig.

Nu ska jag hitta en outfit till ikväll, något chic.

Här är mina nya ögonstenar förresten! Dom är underbart sköna att ha på sig kan jag medela och jippie!

  

Av C - 4 december 2009 00:26

Ja någon vidare framgång har jag inte precis, med något över huvudet taget. Inte att göra något vettigt, eller jo vettigt är det väl på något sätt. Men jag gör inte det jag borde göra, jag har inte packat någon väska inför helgen, inte städat mitt rum och fixat något alls med det, inte gått och lagt mig. Duktig jag kan vara då... Istället har jag fördrivit timmarna med underbar thinspo bilder och musik. Jag orkar inget annat.

Alla tankar plågar mig, jag vill inte åka bort, vara tvungen att äta, att fejka leenden och låtsas att allt är tiptop when it's everything else but okay...

Och inför söndagen känner jag en förbannad ångest och motvilja. Jag vet att det bara är idiotisk lathet, men jag orkar inte...



Allt sväller. Det sväller. Jag sväller. Min kropp sväller.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards