Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under december 2009

Av C - 23 december 2009 09:43

Blir en kortis nu, ska strax åka iväg. Är väl inte suuuperpeppad inför att stress-shoppa-dagen-innan-julafton men... Aja, det får gå.

Att trängas med alla miljontals stressade människor är ju underbart! Åh hej vad peppad jag är :P

Have to go, xoxo

Av C - 23 december 2009 08:47

Humör: trött till tusen men hoppfull.
Frisyr: flätor.
Klädsel: jeansleggins med långt linne.

Beroendemusiken, helt klart. 

Naglar: bortskavt glitter.  
Låt: Green Day - 21 Guns.

Smink: enkelt, foundation, mascara och ljusa ögonlock.

Smycken: halsband med hästberlock.

Skor: svarta stövlar.
Planer: stress-shoppa dagen innan julafton.

Sötaste: systerson.

Saknad: sömn.

Av C - 23 december 2009 00:03

Snön bara vräker ner utanför. Ganska mysigt ändå.


Känner mig så sönderstressad av den här julen, jag kan nästan höra hur jag bit för bit går sönder. Krossas... Jag orkar fan inte med det här. Kan jag få ta semester? Från allt. Mig själv. Julen. Vintern. Livet.

Tydligen så ska det bytas klappar med gumman imorgon, men om sanningen ska fram så har jag inte köpt något än. Jag har inte köpt en endaste liten julklapp, åt någon... Ligger lite efter, känner mig sönderstressad.

Jag vill inte köpa en massa klappar, känner bara ett förbannat tvång. Det är inget roligt, fantasin är på minusgrader och när klapparna inte kommer från hjärtat och är personliga så tycker jag att det lika gärna kan vara. Men jag måste införskaffa julklappar, eftersom jag har sagt att jag har köpt och att jag vet att jag kommer få. Är ju taskigt att bara ta emot men inget ge tillbaka.


Tack och hej leverpastej

Av C - 21 december 2009 23:02

Hej... Jag vet inte riktigt vad som det är med mig, känner mig konstig. Har en olustig klump i magen, inget känns okej... Men vad som är fel kan jag inte riktigt sätta fingret på. Jag vill inte gå och lägga mig. Vill inte att det ska bli helt tyst och jag ska stirra upp i taket, eller rätt ut i mitt bäcksvarta rum. Samtidigt vill jag inte sitta kvar vid datorn heller. Avskyr denna tomheten och kylan som sprider sig inunder min hud. Kylan som sakta men säkert fräter sönder allt som är ljust, vackert och okej. Hela tiden undrar jag när allt ska ta slut. Finns det ens något slut? Hur ska jag finna det? Jag vet inte vad jag ska kämpa efter, sträva mot. Jag vet inte vad jag vill ha ut av livet, vad jag vill uppnå. Visst, jag har drömmar precis som alla andra. Men det är just det, jag är inte som alla andra. Det är något jag ständigt måste påminna mig om.

Mina drömma känns så avlägsna, men det kanske dom ska vara egentligen. Avlägsna, dom är ju ändå endast drömmar när allt kommer till kritan. Kanske inte meningen att alla drömmar man ska ha ska gå i uppfyllelse, för vad ska man då drömma efter?

Himmel, nu blev allt så filosofiskt.

Det känns som att jag aldrig vågar ta det där klivet från klippavsatsen. Hoppa från bergets kant. Testa nya vägar. Prova. Försöka. Våga.

Fick höra av en kille som jag var kär i en gång för längesedan. "Du börjar och hänger med ett tag, men sen så slutar du..." Jo, precis så kanske det är. Eller jag vet ju att det är så det är. Jag är rädd. Rädd för att våga, göra mig sårbar - ännu mera än vad jag redan är. Sedan känner jag mig så ensam, vågar inte tillåta mig att lita på människor fullt ut. För i slutändan så är den enda personen i hela världen som man verkligen kan lita på - en själv. Fullt ut, till hundra procent liksom.

Av någon anledning så dras jag väldigt ofta till helt fel människor. Destruktiva till tusen, både för mig och för sig själva. Det slutar aldrig bra och jag har tappat ännu en bit av mitt trasiga jag när relationen har tagit slut. Varför jag dras till dessa människor vet jag inte. Dom är farliga, spännande och ger mig någon slags njutning, även om jag innerst inne vet att jag bara mår dåligt av det. Men jag är så trött på det. Jag vill leva, men fan inte såhär. Inte med dessa människor. Det spelar ingen roll hur kul jag kan ha det nu, för stunden. För det är inte så himla kul när man ligger där på havets botten, söndertrasad och blåslagen av livet.

Men det där med att behöva lära känna nya människor, bryta mönster och våga - allt det där är svårt och som det känns nu så är det så enkelt att välja den enkla vägen. Det jag redan kan. Ja, jag är lat. Lat och rädd.


Tror jag avrundar här. Ska gå och ordna mig lite varm buljong tror jag, sätta på en film och sitta uppe tills jag inte orkar mer. Sorry för att det blev ett himla långt inlägg nu, behövde nog skriva av mig lite.

Godnatt sweethearts!        

Av C - 21 december 2009 22:53

hejhopp
tänkte höra vilket vax du använder?
kram carro


Hej! Jo jag använder Veet's Warm Wax. Tycker att det är hur bra som helst, bra pris och enkelt att använda själv eller med hjälp av någon annan. Kan varmt rekomdera det :) Kramar

Av C - 20 december 2009 22:05

  

Rest in peace


Vacker som få och bevågav till tusen!

Av C - 20 december 2009 20:14

God kväll!

Känner mig lite halvstressad och aningen superirriterad för att jag inte har skickat iväg några julkort än. Tvivlar ju på att dom hinner komma fram innan torsdag om jag skickar imorgon. Tur att det finns sms och mms!


Idag har varit en riktig slappar-dag. Vaknade runt ett idag, utan röst och alldeles genomsvettig. Riktigt mysigt att bli sjuk såhär fyra dagar innan julafton. Eller inte. Men vad ska man göra..?

Har dock gjort något vettigt, eller man kan mer säga att det var en behövlig present till mig själv. Nämligen vaxning. Älskar att känna mig fri från håriga ben, sticksig (ett ord som jag verkligen inte har en aning om hur man stavar det??) bikinilinje eller under armarna. Tycker inte att vaxning gör något större ont faktiskt, bara man vet hur man ska göra eller får hjälp. Helt klart värt det och man slipper alla förbenade irriterande problem som rakhyveln ger en.


Bar upp en byrå från källaren förut, hur jag lyckades med det på egen hand vette sjuttan, MEN jag lyckades allt! Haha, man kan allt bara viljan finns, typ? Har upptäckt att jag inte får plats med alla mina kläder, så det var därför jag behövde en extra byrå.

Resten av kvällen så ska jag fortsätta i min slöiga takt. Lite duktig ska jag vara och ställa in byrån i klädkammaren, fylla den med kläder och sedan får det räcka med att vara duktig. Tänker krypa ner i soffan och ha kuddar, gosig filt, kattgodis, vatten, te och tända några ljus. Med allt detta så ska jag mysa till en film. <3

Ha en bra fortsatt kväll raringar :)

Av C - 19 december 2009 23:44

Tjena mittbena babies! Nu sitter jag här och är rätt genomtrött, smått lullig av allt vin jag och Sweetypie har svept idag. Får nog ta och sluta med all alkohol jag slänger i mig nu för tiden. Inte konstigt att min mage protesterar och blir svullen... Men om jag ska genomlida denna väldigt roliga julhelgen så får jag nog supa mig under bordet. Har inga som julkänslor inför julen. Känner mig bara anti. Äcklad. Stressad. Irriterad. Trött.

Vill inte alls köpa julklappar, vilket jag inte heller har gjort - än. Av många skäl. Men det största är väl just nu att jag inte har någon aning om vad jag ska köpa, plånboken och bankkortet har bara liiite för lite pengar just nu, får pengar den 23:e så jag får köra en superskojsig stressa-köpa-julklappar-dagen-innan-julafton-när-jag-har-tjugotusen-andra-saker-att-hinna-med-dag. Känns väl halvkul, men men. Jag ska köpa till Sweetypie, mamma och bästis. Till alla andra (storasyster, systerson, lillasyster, pappa, mormor, barnen, moster, morbror och alla andra) får bli på mellandagsrean. Måste försöka vara lite ekonomisk, och sedan ska jag inte träffa någon utav dom på julafton ändå så, så då spelar det ju ingen roll om jag köper klapparna innan julafton. Vad jag ska köpa blir desto svårare... Har inte en susning. Till småbarnen så får det bli leksaker av någon form. Till mina systrar vet jag inte alls, storasyster är ganska enkel eftersom vi tycker om liknande saker. Nä usch, jag vet verkligen inte alls vad jag ska köpa. Känns så svårt när jag inte har några större glada känslor inför julen, vill inte köpa julklappar av tvång och stress men vad fasen ska jag göra???

Något helt annat; vikten. Funderar på att satsa på en ny diet. Är lite sugen på att klura ut lite olika sallader. Gott, nyttigt och enkelt. Sedan ska jag även maka mig iväg till hälsokostbutiken någon dag och se vad KiloKiller kostar. Har funderat ett bra tag nu om dom kan vara något att ha, någon som har testat dom?

Pratar om dessa --->   


Nu ska jag gå till badrummet och göra mina sedvanliga rutiner, sätta på en film och slötitta på den tills jag somnar. Godnatt sötnosar.

Ja, det får bli en passande bild. För det är ju faktiskt snart jul och vem vet, snart kanske jag får mina efterlängtade julkänslor som jag vill ha :)

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards