Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under november 2009

Av C - 30 november 2009 10:23

Nu ska jag ut i spöregnet, seriöst kan det börja snöa snart??    (inte för att jag vet vad den lilla smileysen har för samband med snö men ^^,)

Och nu mår jag bra igen, känner mig pigg uppåt och peppad. Here we GO!

kisses yours C


  

Av C - 30 november 2009 09:20

Startdatum: 30 november 2009

(understrukna dagar är avklarade, överstrukna betyder fail, men jag kommer använda mig av den där regeln som några andra körde med, att man får börja om nästa dag med den failande dagen och jag kommer även att skriva med dagens kcal-intag)


DAY 1: 500 calories (or less) 340 kcal
DAY 2: 500 calories (or less) 500 kcal
DAY 3: 300 calories 260 kcal
DAY 4: 400 calories
DAY 5: 100 calories
DAY 6: 200 calories
DAY 7: 300 calories
DAY 8: 400 calories
DAY 9: 500 calories
DAY 10: Fast
DAY 11: 150 calories
DAY 12: 200 calories
DAY 13: 400 calories
DAY 14: 350 calories
DAY 15: 250 calories
DAY 16: 200 calories
DAY 17: Fast
DAY 18: 200 calories
DAY 19: 100 calories
DAY 20: Fast
DAY 21: 300 calories
DAY 22: 250 calories
DAY 23: 200 calories
DAY 24: 150 calories
DAY 25: 100 calories
DAY 26: 50 calories
DAY 27: 100 calories
DAY 28: 200 calories
DAY 29: 200 calories
DAY 30: 300 calories
DAY 31: 800 calories
DAY 32: Fast
DAY 33: 250 calories
DAY 34: 350 calories
DAY 35: 450 calories
DAY 36: Fast
DAY 37: 500 calories
DAY 38: 450 calories
DAY 39: 400 calories
DAY 40: 350 calories
DAY 41: 300 calories
DAY 42: 250 calories
DAY 43: 200 calories
DAY 44: 200 calories
DAY 45: 250 calories
DAY 46: 200 calories
DAY 47: 300 calories
DAY 48: 200 calories
DAY 49: 150 calories
DAY 50: Fast

Av C - 30 november 2009 07:10

Hej igen sötsaker! Nu är jag nästan helt klar, ska bara borsta tänderna, ruffsa till i håret och sätta på mig toppen + ytterkläderna. Sedan är det dags att åka buss till skolan, känns för himla fantastiskt underbart att detta blir sista morgonen jag måste ha det såhär. På onsdag kommer jag att få sova så mycket längre. Jey!

Känner mig inte superpeppad till att behöva gå iväg till skolan och vara där i hur många timmar som helst, men det positiva är att jag håller mig ifrån mat utan problem ända fram till fem-sex i eftermiddag, det får mig att känna mig stark! Har som vanligt med mig min vattenflaska och asken med hungerdämpande och uppiggande, så jag borde utan några större problem hålla mig upprätt, se levande och normal ut idag.

Ska fixa ett eget inlägg för min ABC-diet och uppdatera den allt eftersom hur det går, hur jag sköter mig osv. För att hitta inlägget så är det bara att leta i kategorin: "hatkärleken & livet med äs"

Nu ska jag läsa era bloggar darlings, sedan är det dag att pallra sig ut i spöregnet.

Have a great day! Stay strong<3


Och en fin bild

 

...om det ändå vore mina ben...

Av C - 30 november 2009 05:28

God morgon lovers! Hoppas ni har sovit gott, min sömn bestod av tre timmar ungefär. Så nu känner jag mig måttligt trött, men det ordnar te och annat uppiggande. Har inte tid att vara trött, stressad eller något annat idag. Mår kanske inte superduper, men nu är mottot Fake a smile and hide the Pain.

Har även bestämt mig för att haka på Dannisötnos med ABC-dieten idag. Dag 1. Ja, än så länge känner jag mig peppad, men nu ska vi inte ta ut för mkt i förskott här. Hur dagen har gått kan jag först säga när jag har kommit hem från skolan igen. Och på tal om det, nu börjar stressen komma krypande. Måste börja göra mig i ordning nu, men jag ska försöka få med ett till inlägg innan det är dags att gå.

xoxo C


    

Av C - 30 november 2009 05:08

Börjar med en dagens:

 

Humör: trött, men levande iaf.
Frisyr: spretigt och rakt.
Klädsel: jeansleggins, benvärmare, armvärmare, oversize topp + fleecejacka.

Beroende: musik och mobilen.
Bästa serie: Beverly Hills 90210.

Naglar: lila i en matt nyans.  
Låt: Alanis Morissette - Perfect
Smink: en neutral bas med foundation, puder och concealer, ögon i bronzfärg med glitter i och svart mascara.

Skor: svarta ReeBook med hög kant, glittrande saker.
Frukost: vatten och te, ½ dl nyponsoppa också.
Planer: göra mig i ordning, väcka mamma, skola, promenad och sedan hem och packa det allra sista.

Sötaste: systerson. 

Saknad: just nu så är det min varma säng, men annars mina ögonstenar CIM

Av C - 29 november 2009 18:35

Hejsan bloggen! Ja, nu var det ett tag sen jag satt här. Senast jag var aktiv var i torsdags kväll, känns längesen och konstigt, men jag har undvikit hela världen känns det som. Jag orkar bara inte, men nu måste jag tillbaka in i Verkligheten. Egentligen orkar jag inte, men jag får bita ihop och dra mig framåt med blodiga fingrar.

Men jag hoppas att eran helg har varit bra :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och snart få känna mig som en levande människa igen, blir nog att jag skriver lite mer sen.

Puss & kram

Av C - 26 november 2009 13:06

Haha hoppsan, vilken ilska jag visade då! Ja, nu har jag släppt det. Ibland behöver man bara göra något (som i detta fallet, skriva av sig) och sedan kan man lämna det bakom sig.

Drömde hur konstigt som helst inatt... :

Ena stunden så satt jag på golvet i ett av mina gamla rum, med sönderskurna armar och blodet rann ner på golvet. Dörren öppnades och in kom Han, jag trodde att han skulle visa avsky, rädsla eller åtminstone bli äcklad, men det blev han inte. Utan gick lugnt fram till mig och höll om mig.

För att i nästa stund drömma om sex, haha det var så otroligt komiskt, men kul var det må jag säga!

Sedan åkte jag någon liten båt och stirrade ner i vattnet, ja jisses jag vet inte alls vad (och om det ens fanns något) drömmen hade någon betydelse, fanns det något jag borde ha förstått när jag vaknade eller så? Hmm...

...Men på något sätt så var det ändå en bra dröm, jag var glad när jag vaknade.


Snart helg då, känns otroligt surt att jag måste spendera hela min helg med att packa och flyttstäda. Speciellt när jag är sjukt partysugen! Helt sinnessjukt! Men ååååhhå vad jag vill följa med kompisarna till krogen imorgon! Det är inte alkoholen jag mest längtar efter, för den är aldrig något större problem att fixa. Krog betyder inte alkohol liksom, det är så jag menar. Nej, jag ut till vimmlet, folket, det sociala, enkla, ha kul med kompisarna, musiken och drinkarna på det är bara en bonus!

Nu ska jag hoppa in i duschen, puss och kram

Av C - 26 november 2009 12:52

Hejsan finaste läsare där!

Idag är jag sjukt seg, känner ingen ork eller lust till någonting alls. Men jag vet att jag måste ta tag i packningen på riktigt nu, för flytten närmar sig med stormsteg. Har dubbla känslor inför detta. Håller på att förlora allt vad som heter vett och sans efter ju mer jag får höra. Vad personer har sagt om mig osv... Och givetvis så är det ju i denna stad jag kommer från och nu ska flytta tillbaka till. Den störta frågan jag vill ställa till dom som snackar mest skit är "Vad fan har jag gjort dig? Nä, just det. Ingenting." Jag ska inte ljuga och säga att det inte gör ont, jag tar åt mig. Inte mycket, men jag känner orden. Mest av allt blir jag arg, för dom som blir mest sårade är mina nära och kära. Dom förtjänar inte idiotiska personers ilska för vad dom råkar tro, tycka och tänka om mig. Men fine, fortsätt hitta på. Ljug. Överdriv. Prata tills ni tappar rösten. Fortsätt då, om det nu ska vara så förbannat skoj?

Hur ska man kunna lita på människor egentligen? Folk som har varit ens närmaste vänner, dom man har kunnat delat så många hemligheter och upplevelser med... Vissa är äkta och vissa sticker en kniv i ryggen.

Jag blir bara trött på det. Men jag tänker inte gömma mig. Idioterna ska inte få vinna, även om era handlingar och ord kanske får min uppmärksamhet för några sekunder så ska ni aldrig tro att det kan krossa mig.


Kan du spela falskt, så kan jag vara mogen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards