Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under september 2009

Av C - 20 september 2009 22:31

Detta inlägget har tagit drygt 1½ timma att skriva, är jag måttligt seg eller vad? Nej, ärligt talat så försvinner jag lite titt som tätt och bara stirrar rätt ut i luften, sedan så undrar jag vad det var jag skulle göra nu igen.


Mitt glitter är utstrött och jag försöker samla ihop spillrorna av min trasiga själ.


För varje komplimang du gav mig, om mitt utseende, mitt sätt, mig... Så stal du ännu en bit. För varje kyss du gav mig, varje smekning, varje stöt. Så förstörde du ännu en bit. Jag lärde mig att hata dig, andra sa att det du gjorde var fel och att jag skulle hata dig. Så till slut gjorde jag det. Jag höll mig undan och förträngde, men nu...

.........

...sitter jag här och saknar dig?! Helt sinnessjukt. Men jag söker bekräftelse, någon och något. Ännu en person och en anledning till självförakt. Jag vill bara ha värme, närhet. En påhittad och spelad känsla om trygghet.


Sitter för tillfället och chattar med en tjej/kille. Vette sjuttan vad det är för en person faktiskt. Något känns jäkligt fel med den här personen, skumt och fake.


Hela jag fylldes av avundsjuka när jag stod bakom dig. När jag såg hur tydligt dina nyckelben stack ut. Är det såhär det ska vara? Jag fet som en gris och du smal som en skrika? Jag vägrar, jag ska visa dig, jag ska bli vackrare än dig!


Nattens humör: trött, mest trött. Sorgsen också.

Nattens planer: krypa upp i mitt fönster och stirra ut i nattens mörker. Eller gå och lägga mig snart.

Nattens låtar: Du bist schön - LaFee, Krank - LaFee, Skinny - Filter, Losing my religion - R.E.M

Nattens önskan: att mina minnen ska sluta plåga mig. 

Nattens kläder: stor t-shirt & trosor.

Nattens saknad: bästa vännen<3

Nattens älsklingar: Nille, Lovely, Nala, Natasja, Saga & Misse<3


Av C - 20 september 2009 19:02

Mår väl lite bättre nu, eller jag känner iaf att jag existerar. Sitter nu med en kopp te med tropisk smak. Tårarna rinner längs mina kinder.

Denna dagen var inte bra när jag vaknade och den är fortfarande inte bra. Jag orkar inte med den eller mig själv. Jag vill inte leva såhär, jag vet inte om jag kan kalla mitt liv för ett liv. Dock är det allt jag har, det enda liv jag har. Men är det värt det?

Färgade mammas hår idag, gyllenbrun tror jag färgen hette. Åh, jag längtar tills jag får färga mitt hår! Färgen ligger i garderoben och väntar på mig. Eller rättare sagt att vågen ska visa mindre, vilket lär ta ett tag. Men nu är jag trött på det här! Att vara fet. Att gnälla. Att gråta. Att hata. Att försöka. Att falla. Och så jävla mycket mer.

Känns för himla trevligt att slippa skolan imorgon, är ledig. Skolsyster tyckte inte att jag skulle gå dit. Och på tisdag har jag ett möte med skolan. Ja, då är det dags att ta reda på vad jag vill göra och vart jag nu ska skickas vidare.

Det snurrar i hela huvudet på mig och magen värker. Hej mina kära små lurviga vargar!

xoxo Caspian

 

Kvällens humör: trött, depp & smått irriterad.

Kvällens planer: gå till affären & handla citron, light läsk & festis free. gå hem & titta på Bevvan. kanske läsa.

Kvällens nedräkning: fem timmar till midnatt.

Kvällens låt: Call me - Shinedown.

Kvällens önskan: att få bli kramad av älsklingen<3 

Kvällens smink och hår: osminkad & utsläppt.

Kvällens kläder: mysmjukis för hela slanten. Adidas-tröja & grå mjukis från teamsportia.

Kvällens saknad: Nille<3

 

handled och rakblad  

Av C - 20 september 2009 13:37

Jag orkar inte riktigt nu. Radera mig.


  

Av C - 19 september 2009 10:59

Har världens huvudvärk. Hej mitt huvud är en tickande bomb och exploderar när som helst? Är det såhär man mår när man är bakis? Lyckat, jag känner mig bakis efter en nykter kväll och jag blir aldrig bakis.

Skolan gick åt helvete igår, fick panikångest någon gång mitt i andra lektionen. Jävla ost! Ja, alltså det var någon gubbe som var där och pratade om ost och hade ostprovning, man fick ju så gärna smaka på osten om man ville! Nämen åh så bra då! Jag tycker inte om ost. Jag äter inte inför folk och sist men fan inte minst så stinker ost ve och fasa! Jag är ingen råtta eller mus!

Håller på att göra mig i ordning för att åka ut till köpcentret, måste ha ett tidsfördriv och även köpa Allevo.


Drömde jätteknasigt inatt, ena stunden var jag på mentalsjukhus och hälsade på en väldigt nära kompis som hela tiden försvann för att dricka kaffe och tjuva kakor. Sedan så var jag i min pappas hus och packade alla mina saker tillsammans med min ex-bästis. Sedan flydde vi och höll på. Mina kusiner körde oss. Plus att allting ändrades hela tiden, tid, plats, personer. Väldigt knasigt, vet inte om jag skulle lära mig något av drömmen.


Dagens humör: Dubbel, trött men ändå peppad.

Dagens planer: Köpcenter, träna och se film.

Dagens nedräkning: -.

Dagens låt: Fine Again - Seether.

Dagens önskan: Att få vara hos Nille<3. 

Dagens smink och hår: A lá naturell & två tofsar.

Dagens kläder: Turkosa shorts, svarta leggins & svart döskalletröja från HM's Fashion Against Aids kampanjen.

Dagens saknad: kusin<3

 

Dag 3 älskling, nu fan<3

Av C - 18 september 2009 05:30

God morgon! Idag var det ganska svårt att komma upp ur sängen, ville inte alls. Låg och muttrade ner i madrassen med kudden över huvudet. Övervägde säkert tretton gånger huruvida jag skulle stanna hemma eller om jag skulle gå till skolan. Det blev det sistnämnda. Är bara så otroligt meningslöst att skolka, den enda som bryr sig och den enda det skadar - är Dig själv. Så nej tack. Jag ligger redan efter som det är, varför göra det värre liksom? :)

Så jag gissar på att det är ett steg framåt iaf..?

Vågen var genomlidlig idag, går åt rätt håll och det är positivt. Men det är långt ifrån okej! Det är för mycket och bara pinsamt, men snart är det borta. Rasa ska jag göra och jag har börjat. Jag börjar närma mig första delmålet, okej det är några kilon kvar, men jag måste ha något att se fram emot.

Idag älskling, vi kan denna dagen också<3

xoxo Caspian


  

Av C - 17 september 2009 06:33

Saknar stallet som fan, vill så gärna få sitta upp på hästryggen igen och känna den underbara känslan som jag får i hela kroppen. Lycka<3 Weeeeho, jag slipper provet idag. Tur för mig, för jag hade glömt att plugga. Hehe... :$ Annars är det ganska så okej, so far so good. Xoxo Caspi

 

Dagens humör: Peppad, orolig & relativt utvilad.

Dagens planer: Åka buss hit & dit, skola och läxor.

Dagens nedräkning: En dag kvar till det är fredag.

Dagens låt: Circus - Britney Spears

Dagens önskan: Att få rida. 

Dagens smink och hår: Blek sminkning & diadem.

Dagens kläder: Svarta jeans, långärmad svart tröja och turkos oversize topp.

Dagens saknad: Nille<3

 

  

Älskade Korona <3

N<3

Av C - 17 september 2009 05:26

Älskling, älskade älsklings killen... <3 Jag älskar Dig & kommer alltid att göra det. Oavsett vad du gör, hur du mår och hur du ser ut. Jag hoppas verkligen att du vet detta. Jag finns här, i ALLA lägen. Time and place dosen't matter, I'm always here for you<3

Din Caspian<3



Av C - 16 september 2009 05:22

Gäsp och god morgon!

Nu sitter jag här och skriver med istapps fingrar, gäspar och dricker två koppar te. Är himla trött och ganska så frusen, har ett svagt illamående också & huvudvärd med trevligt magont. Hade inte varit helt fel om man hade kunnat vira in sig i täcket och bli varm, men då kommer jag väl få gå till skolan i täcket. Ny trend kanske? Men that's life.

Vågen var ingen kärlek förut, men det går i alla fall åt rätt håll. Neråt. Alltid något.

Om jag hinner innan jag måste sticka till bussen, så ska jag läsa min älskade SOLO som jag köpte igår.

Nej, nu måste jag lägga på ett kål. Kan inte vara en tidsoptimist som jag alltid annars är, och jag måste försöka hitta rätt buss idag!


Dagens humör: trött, men otroligt peppad!

Dagens hår & smink: platt med ett lila diadem & ganska neutralt med bronsfärgad ögonskugga.

Dagens kläder: jeansleggins, långt linne & svart munkjacka.

Dagens låt: Send me a postcard.

Dagens önskning: att bli smal.

Dagens planer: skola, plugga, träna & åka en himlans massa buss.

Dagens nedräkning: 42 dagar kvar tills jag är hos dig älskling! fatta!? <3

Dagens saknad: stallet<3.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards