Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under november 2009

Av C - 25 november 2009 22:10

God kväll!

Ja, dagen gick relativt hyfsat ändå. Hände några saker i skolan, på gott och ont, men jag fick sluta tidigare eftersom jag inte skulle ta vacinet mot svininfluensan. Så jag gick hem till en kompis i spöregn, såg ut som en dränkt katt när jag äntligen var framme. Men efter en varm kopp te och torra kläder så mådde jag fint igen. 


Blir så förbannat trött på alla lögner, att jag får veta sanningen så många år senare... Vad egentligen är poängen med lögner? Vad tjänar folk på att ljuga för andra, jag fattar ärligt talat inte meningen alls.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, allt jag kan göra är att försöka påminna mig om hur omoget allt är. Och fullständigt onödigt. Men jag gissar på att jag inte gav dig reaktionen du sökte, ja det var ju synd - för dig.

Tänk, vi hade kunnat vara syskon... Om vi bara hade fått veta sanningen. Det komiska är ju att detta är precis vad vi båda två har anat i alla dessa år, ja kanske fanns ett skäl till det...


Godnatt <3

Av C - 25 november 2009 06:14

Vill slänga in en dagens också, så enjoy :)


Humör: läs inlägget under.
Frisyr: tänkte mig utsläppt bara.
Klädsel: mörkgrå byxor, linne och en oversize topp. Kanske en munkjacka också.

Beroende: musik.
Bästa serie: Grey's Anatomy.

Naglar: neutrala.  
Låt: Fronda - Gränsland.
Smink: vampyr-inspirerat.

Skor: svarta reebook.
Frukost: ½ glas vatten + liiite te som bara smakade tandkräm.
Planer: skola och kanske träffa någon, helt beroende på vem och mitt humör.


Av C - 25 november 2009 05:35

God morgon fina läsare, hoppas ni har sovit gott.

Sitter just nu och dricker te, eller ja försökte. Det smakade aningen konstigt och det påminde om något som tog en stund att lista ut vad, men sedan slog det mig - pepsodent tandkräm. Man blir bara "what???" Så ja, jag får nog koka nytt vatten för tandkräm tycker jag inte smakar något vidare smarrigt.

Har en sprängande huvudvärk, vilket jag har haft alldeles för länge känns det som. Men jag ska krypa iväg till skolan ändå, får proppa mig full med alvedon, smärtstillande och uppiggande så att jag inte svimmar fullständigt. Vore lite skämmigt, och jag skulle hamna på sjukhuset så nej tack.

Det är inte så att jag älskar skolan, inte alls. Men jag orkar inte vara hemma idag igen, måste ut, bort, härifrån. Innan jag seriöst går in i väggen. Sedan behöver jag åtminstone få försöka lura mig själv att jag kan skingra tankarna för några timmar, och att alla mina tankar består av vem som har fest i helgen, vem som kommer bli fullast, vem som kommer ligga med vem, vilken kille jag är otroooligt kär i för tillfället och bara DÖR om han inte möter min blick - med andra ord, lägger märke till mig. Ja, det är sådant jag önskar att jag kunde få tänka på idag. Kanske ska tjata lite om kläder och fälla kommentarer som Åååååh vilken snygg tröja!! Vaaar har du köpt den? Jag måste bara få veta! När jag redan vet att den antagligen kommer från HM eller något liknande.

Fast... Av erfarenhet så har jag en gnagande känsla över att jag inte kommer att få min önskan uppfylld, hoppas bara jag kan dölja min insida tillräckligt väl, för några frågor vill jag inte ha. Jag orkar inte, det gör för ont att yttra orden. Säga sanningen. För då blir det verkligen S-A-N-T...


Somthing else... Det enda positiva av allt som har hänt det senaste dygnet är att jag helt och hållet har tappat allt vad som heter aptit, hungerkänslor osv. Det går inte, att bara dricka ett glas vatten får mig att vilja spy. So... I guess, this's good? ...

Som ni kanske märker så är inte humöret på topp, jag håller på att ännu en gång slå i betongbotten. Bara att denna gången vet jag inte vart jag ska sträcka ut mina händer, be om hjälp. För dom få som jag hade och verkligen fattade vad jag pratade om, dom är borta. Både på gott och ont.

Nu ska jag göra det bästa av mitt yttre, när jag har gjort det ska jag se om det finns tid att fixa ny musik till mp3n, och sedan är det bussen.
Hoppas ni får en bra dag :)

Av C - 24 november 2009 16:50

...Nu är jag ännu mera förvirrad och tankspridd än tidigare idag...

Skulle behöva skriva av mig, men framför allt så skulle jag behöva prata med någon, men allt detta som händer just nu är inget man kan ta på telefon. Mitt busskort suger och jag kommer inte iväg till någon alls. Sedan att jag knappt orkar gå två meter är ju också ett skäl att jag får stanna hemma.

Jag vet inte vad jag ska tro, vet varken ut eller in. Vad är sanning? Vad är lögn? Kan inte lita på mina minnen längre, tänk om jag bara inbillade mig alltihopa?

Känner mig dubbelspelad, vågar inte lita på det här alls.


Jag är rädd, vad tusan har jag gett mig in på? Borde jag göra detta? Både ja och nej.

Åh, jag orkar inte tänka längre, orkar knappt existera.

Måste fortsätta, eller okej börja, med min packning. Puss och kram!

Av C - 24 november 2009 12:33

Hejsan, stannade hemma idag. Orkade inte gå till skolan idag.

Har så många tankar i huvudet....

R - jag saknar dig, jag behöver dig & jag tänker konstant på vår vänskap. Du har alltid stått mig nära, en av dom närmaste har du alltid varit och så kommer det att förbli. No matter what. Blodsband vännen, blodsband.

M - jag förstår verkligen ingenting, ena stunden är allt bra för att i nästa vara totalt kaos?

duvetvemduär - ditt svek kommer jag aldrig att förlåta, jag varken kan eller vill. Självklart kommer du alltid att ha en plats i mitt hjärta, men nära får du aldrig komma igen.

</3 - jag vågar knappt tänka ditt namn, att uttala det är omöjligt. Alla tankar på dig får mig att gråta av sorg. Jag saknar dig, och att du valde någon annan framför mig gör otroligt ont... Men jag vill ha dig i mitt liv ändå, till varje pris.

Bästis - ja, du är en av dom få personer som jag verkligen kan vara säker på vart jag har. Du står fast vid dina ord, du är trygg och du är verklig.

Storasyster - skulle verkligen behöva dig nu, önskar att du var lite närmare. Varför måste du vara i storstaden just nu, när vi behöver varandra??

M - förlåt, för allting. Hoppas du vet att jag älskar dig ändå?


Nu har jag ett berg av disk att ta hand om, ska slåss mot dammelefanterna under min säng och fortsätta min packning (för tydligen så hoppar den inte ner i lådorna av sig själv, konstigt...?) Puss!


 

Av C - 24 november 2009 12:19

En dagens:


Humör: både bra & dåligt, fundersam.
Frisyr: diadem och en hög tofs.
Klädsel: mjukisbrallor och linne.

Beroende: musik på högsta volym.
Bästa serie: svårt val, Ugly Betty & Desperate Housewives får dela första plats.

Naglar: helt ofixade, ingen idé att ha vackra när man packar lådor.  
Låt: Billy Idol - White wedding
Smink: nothing, idag kör jag en a' lá naturell.

Skor: har inte gått ut än, så jag vet inte.
Frukost: ett glas iskallt vatten plus piller.
Planer: packa är första prioritet, sedan ska jag nog mest ta det lugnt.

Sötaste: Jasper. 

Saknad: R, J, D  - min trio

 

 

  

Av C - 23 november 2009 08:12

Ja, någon större framgång har jag tyvärr inte... Eller jag är halvt om halvt färdig utåt sett, men insidan är det desto värre med. Skulle bara vilja stanna hemma hela dagen med Twilight - både filmen och böckerna. Känns mycket tryggare än att behöva ta sig utanför dörren... Skjuter fram skolan i några timmar, dyker upp lite passande till lunchen. Då slipper jag hitta på någon krånglig ursäkt till varför jag inte följer med till matsalen.

Har ont i magen, vet inte riktigt varför. Tror att det har flera orsaker; nervositet, oro, tom mage (förvisso så bevisar det ju att man sköter sig, men aj?), och mensvärk gissar jag på. Så nu knaprar jag alvedon.

Kom precis på att jag måste göra en ny skiss till ett nytt plagg till skolan, eftersom jag slängde min förra. Blev inte nöjd. Funderar på om jag ska göra ett par leggins...? Eller en klänning kanske... Får se. Vill ha något svårt, en utmaning.

Sitter och funderar lite på nyårslöften också, brukar ni ha sådant? Jag är mest en sån person som kan komma på runt tio löften - som jag minns i några dagar och sedan är dom totalt bortglömda. Men man kanske skulle försöka sig på att åtminstone försöka hålla dom det kommande året?

  • nå den slutgiltiga vikten och HÅLLA den!
  • lära mig att veta vilka som står bakom mig - och vilka som inte gör det.
  • klara av skolan
  • ta tag i mitt liv, bättre än vad jag har gjort hitills
  • träna

Ja, så ser min lista ut än sålänge, kommer antagligen att både lägga till, ta bort och ändra mig femtioelva gånger innan nyår. Som vanligt med andra ord alltså.


 

Av C - 23 november 2009 06:12

Som sagt :)


Humör: so far, pretty good och hoppas det håller i sig så.
Frisyr: lite sugen på att sätta saxen i, är inspirerad av Alice Cullens hår i twilight, men så likt som hennes ska jag försöka mig på.
Klädsel: jeans och en oversize topp, slänger nog med en munkisjacka ifall att.

Beroende: mp3n och mobilen delar första plats.
Bästa serie: när det är måndag så är det CSI som gäller, no doubt!

Naglar: hinner jag så blir det silvriga  
Låt: Nickelback - Figured you out
Smink: efter all min twilight-feber, så blir det nog passande med vampyr inspirerat. Med andra ord: sotade ögon, blek hy och mörka läppar.

Skor: eftersom mina vita reebook är nerpackade (tyvärr) så får det nog bli dom svarta om jag inte hittar rätt låda.
Frukost: te & ett glas vatten.
Planer: skola och längre än så har jag inte planerat. Får se vad jag orkar och vill senare.

Sötaste: min luddboll L♥, han väckte mig så fint idag. 



Och en fin bild ♥

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards