Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 20 november 2009

Av C - 20 november 2009 23:21

Hejsan bloggen, nu sitter jag här relativt nyduschad. Mitt korta hår börjar torka nu. Hela dagen har gått sjukt segt, känns som allt bara står still. Tyvärr så gäller även det vikten. Den vägrar flytta sig, man får väl försöka se det från den ljusa sidan och att det iaf inte går uppåt.

Har ingen lust att lägga mig ikväll, ska man säga inatt? Vill inte somna, vill inte drömma... Ska se hur länge jag orkar hålla mig uppe, eftersom jag är rätt så beroende av min sömn så kommer jag antagligen ge upp efter klockan tre eller något. Egentligen vill jag ju sova, men inte själv. Att ligga ensam i en iskall säng är inget uppmuntrande alls. Spelar ingen roll hur många katter, täcken, kuddar, klädesplagg från bästis som luktar trygghet, jag har. Det är lika urjävligt ändå. Det finns ytterst få tillfällen jag gillar att sova själv, det enda positiva jag kan komma på är att det inte är någon som tar allt täcke. Det är jag så duktig på att göra själv så! ;) Om jag inte slänger ner det på golvet förstås, det är också något som råkar hända ibland. Men förutom att få ha täcket ifred, finns det inte mycket positivt med att sova själv. Jag vill ha närheten, värmen, höra någon annans lugna andetag.

Den jag saknar nu, är bästis. Kanske inte alls konstigt, men det är bästis trygghet och kärlek jag behöver nu. Lena armar som håller om mig, tryggt tryggt tryggt! Något som jagar bort det hemska, farliga och påträngande. Men bästis är inte här, nej bästis är på krogen och gör hela staden osäker ;) <3 jag är totalt pank och har inte råd att hänga med, inte heller någon större lust. Inte idag, inte ikväll, inte inatt. Men snart.

Nu ska jag kamma igenom mitt hår, sedan krypa ner i soffan. Tjing!


Avslutar med en kvällens:

Kläder: en grå oversize top med färgglatt tryck

Hår: halvblött, oborstat - men rent

Humör: lite halvdeppig, men mest lat & låg

Musik: thåström & nirvana

Beroende: isbitar

Sötaste: det måste nog vara min lilla Conélia det

Saknad: bästis, helt klart! 

Önskan: att vara någon annanstans än här

Planer: slöa i soffan med katterna & glo csi miami, sedan film tror jag


  

Av C - 20 november 2009 16:06

Hej, detta med att fungera normalt, är fortfarande en sak som ligger på is. Idag har jag inte gjort särskilt mycket, eller jag har packat några flyttlådor, okej typ tre. Sträckläst min bok, har sista kapitlet kvar. Sjukt bra och den hjälper mig att stå emot maten.


Känns som jag balanserar på vatten

Känns som jag inte kan vara glad, inte vara ledsen.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards