Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 18 november 2009

Av C - 18 november 2009 23:49

Hej bloggen, detta får nog bli ett rätt så kort inlägg, sorry. Är mega trött! Kom hem för drygt en timma sen. Ska berätta kort om min dag. Skolan gick relativt bra, stod ut mer eller mindre. Bestämde lekdejt med Darling som hämtade mig halv fyra utanför skolan. Himla trevligt att hon har körkort! Speciellt när det är spöregn.

Vi drog hem till henne och vi skulle försöka priotera hennes psykologiläxa, vilket vi lyckades med halvt om halvt. Som vanligt när det gäller oss, så gled vi in på helt andra ämnen än det ursprungliga och det där med pluggandet fick inte så mycket fokus det borde ha fått. Sådant händer.

Lyckades undvika mat hela dagen, fram till åtta nu ikväll. Då var hela Darlings familj hungriga och mamman påpekade att jag inte hade ätit något sedan skolan. Givetvis drog jag lögnen om att jag visst åt skollunchen som var fisk, jo men tjena... As if? Och vad beställer dom inte?????! Pizza. Jag får totalpanik och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Smsade i ren panikångest till BästaVännen och önskade räddning genast, men allt denna hade att säga var "Fy fan vad gott! Ät för mig också! :D <3" då surade jag en stund, men ah det gick över rätt fort. Ja och till slut satt vi där allesammans samlade vid bordet och skulle äta dessa pizzor. Jag petade, skar i minimala bitar, pratade på som världens pratkvarn och gjorde det mesta för att undvika att behöva äta äcklet.

Lyckades lura bort större delen av min pizza, med ursäkten "Åh, vad tog du? Jag får smaka lite så får du av min?" men isbergssallad, tomat och ananas fick tyvärr slinka ner. Känner mig vidrig och hatisk. Att stoppa fingrarna i halsen efteråt var inte på tal om, inte med så många där. Sedan fick jag räddning av BästaVännen som smsade och undrade hur pizzan hade smakat osv, jag berättade sanningen. BästaVännen som var i närheten, hade varit på filmkväll hos några kompisar, hämtade upp mig och följde mig till bussen. Hoppas att något har försvunnit från den förbannade maten!

I det stora hela har det varit en hyffsad dag, förutom daglig ångest och detta med maten, men bortsett från det så har det varit en bra dag. NU måste jag verkligen sova, godnatt!


Så dagens intag är:

  • frukost: te, vatten + fyra matskedar nyponsoppa
  • lunch: vatten
  • middag/kvällsmat: sallads helvete
Av C - 18 november 2009 07:15

Hej igen, nu hinner jag få till ett inlägg utan att stressa halvt ihjäl. Sitter mest och gör ingenting ärligt talat, är i stort sett färdig. Ska bara göra några småsaker som går på runt tio minuter, så det är lugnt. Försökte alldeles nyss rensa i min mobil, foton, teman, musik osv, men som vanligt gav jag upp efter en stund. Det är alldeles för mycket jag har, men det tar så lång tid att fixa. Ja, jag är lat! Särskilt när det gäller sådant som min mobil.


Hjärtat slår extra högt just nu, känns som det ska banka ur kroppen på mig. Jag vet vad det beror på och det är bara Ångesten&OrosDemonerna som har vaknat till. Trots att jag är van, så kan jag aldrig avgöra hur illa det kommer att slå mig, men det lär jag märka så.

Att åka till skolan är jag inte peppad för, men jag vill inte ha behövt gå upp alldeles i onödan, speciellt inte eftersom jag fick 2 timmars sömn inatt. Jag vet att både vill och behöver slå ihjäl tid idag, dock har jag ingen lust över att behöva vara social mot dom i skolan. Mest är det nog för att jag inte känner dom, mer än ytligt och jag har ingen energi för att ens försöka lära känna någon ny för tillfället.

Funderar på om man kanske ska ta och träffa någon idag också, eller jag vill, men just nu känner jag att det bara finns någon enstaka en som jag skulle orka med: Darling, BästaVännen eller Honom.

Vet att jag inte borde satsa på mitt sista alternativ, men jag känner desperationen klösa runt i min hud. Vill förstöra, få uppmärksamhet, bli plågad, känslan av att inget betyda. Tortyr helt enkelt. Det är svårt att förklara varför, det finns ingen logik. Det går inte att förstå. Men, om jag ens kan skylla ifrån mig det, så är det aldrig jag som hör av mig, vill, tar insiativ - utan Han. Men att yttra sanningen, låta ordet slippa över mina sönderbitna läppar, det vågar jag aldrig. Fast jag vill. Säga nej. Jag vill putta bort honom. Neka. Säga till. Få honom att förstå hur ont det gör, hur mycket det förstör mig. Sedan, varför skulle han lyssna? Det har hållt på sålänge, att han kanske bara skulle tro att det är en ny lek...

Nej, om jag ska träffa någon idag borde det nog bli Darling eller BästaVännen.

Usch, vad allt kändes tomt, hopplöst och kallt nu. Bara sådär slog det om, eller det var nog mycket pga att mina tankar vandrande till det ovan.


Nej, nu måste jag avsluta här. Ska leta upp mitt headset. Hoppas ni får en bra dag! Puss

Av C - 18 november 2009 05:29

God morgon! Nu är jag jättetrött verkligen, borde börja göra mig i ordning. Om jag hinner innan det är dags att dra så slänger jag in ett längre inlägg <3

Ni får hålla er till godo med en dagens tills vidare, puss! 


Humör: seg, inte riktigt vaknat, men stressen börjar krypa längs ryggraden
Frisyr: just nu ett enda trassel, hinner inte duscha så jag täcker TACK TORRSHAMPOO!
Klädsel: har inte bestämt mig än, men något bekvämt tack och varmt, fryser lite

Beroende: känner mig så förbaskat desperat längtansfull efter CSI Miami så det är änna inte klokt!
Bästa serie: eftersom det är onsdag så är ju Grey's Anatomy ett givet svar!

Naglar: omålade just nu, men om jag hinner så ska jag piffa upp dom  
Låt: Nirvana - Lithium
Smink: osminkad än så länge, men det blir nog mörka ögon kan jag tänka mig... 

Skor: gummistövlar vore ju passande till vädret, men äger inga längre så det får bli Adidasen tror jag
Frukost: te & ett glas vatten
Planer: skola först och främst, sedan vet jag inte men jag ska se om jag kan träffa någon

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards