Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 23 november 2009

Av C - 23 november 2009 08:12

Ja, någon större framgång har jag tyvärr inte... Eller jag är halvt om halvt färdig utåt sett, men insidan är det desto värre med. Skulle bara vilja stanna hemma hela dagen med Twilight - både filmen och böckerna. Känns mycket tryggare än att behöva ta sig utanför dörren... Skjuter fram skolan i några timmar, dyker upp lite passande till lunchen. Då slipper jag hitta på någon krånglig ursäkt till varför jag inte följer med till matsalen.

Har ont i magen, vet inte riktigt varför. Tror att det har flera orsaker; nervositet, oro, tom mage (förvisso så bevisar det ju att man sköter sig, men aj?), och mensvärk gissar jag på. Så nu knaprar jag alvedon.

Kom precis på att jag måste göra en ny skiss till ett nytt plagg till skolan, eftersom jag slängde min förra. Blev inte nöjd. Funderar på om jag ska göra ett par leggins...? Eller en klänning kanske... Får se. Vill ha något svårt, en utmaning.

Sitter och funderar lite på nyårslöften också, brukar ni ha sådant? Jag är mest en sån person som kan komma på runt tio löften - som jag minns i några dagar och sedan är dom totalt bortglömda. Men man kanske skulle försöka sig på att åtminstone försöka hålla dom det kommande året?

  • nå den slutgiltiga vikten och HÅLLA den!
  • lära mig att veta vilka som står bakom mig - och vilka som inte gör det.
  • klara av skolan
  • ta tag i mitt liv, bättre än vad jag har gjort hitills
  • träna

Ja, så ser min lista ut än sålänge, kommer antagligen att både lägga till, ta bort och ändra mig femtioelva gånger innan nyår. Som vanligt med andra ord alltså.


 

Av C - 23 november 2009 06:12

Som sagt :)


Humör: so far, pretty good och hoppas det håller i sig så.
Frisyr: lite sugen på att sätta saxen i, är inspirerad av Alice Cullens hår i twilight, men så likt som hennes ska jag försöka mig på.
Klädsel: jeans och en oversize topp, slänger nog med en munkisjacka ifall att.

Beroende: mp3n och mobilen delar första plats.
Bästa serie: när det är måndag så är det CSI som gäller, no doubt!

Naglar: hinner jag så blir det silvriga  
Låt: Nickelback - Figured you out
Smink: efter all min twilight-feber, så blir det nog passande med vampyr inspirerat. Med andra ord: sotade ögon, blek hy och mörka läppar.

Skor: eftersom mina vita reebook är nerpackade (tyvärr) så får det nog bli dom svarta om jag inte hittar rätt låda.
Frukost: te & ett glas vatten.
Planer: skola och längre än så har jag inte planerat. Får se vad jag orkar och vill senare.

Sötaste: min luddboll L♥, han väckte mig så fint idag. 



Och en fin bild ♥

  

Av C - 23 november 2009 05:56

God morgon mina sötnosar! Idag är jag lite trött, men det ska bli skönt (faktiskt) att komma iväg idag. Även om det är skolan. Behöver få skingra tankarna, komma bort. Hemifrån, från mig själv så gott det går.


Filmen, New Moon, var superbra! Ännu bättre än vad jag hade förväntat mig.

Haha, blev lite överraskad en gång i filmen, och hoppade i taket! Pulsen höjdes bara liiite ;) Men förutom den lilla händelsen så var jag helt inne i filmen. Fast det tog en stund, från att vi hade kommit dit och en timma framöver typ, så satt jag med panikångest och ville bara gallskrika rakt ut. Det rev och slet inombords. Tvillingarna ställde givetvis frågor som "..men hur är det gumman?" och liknande. Från mig kom det mumlande svar om att jag väntade på att filmen skulle börja, att jag tyckte tjejerna framför oss var lite jobbiga osv... Sedan bytte vi tre platser med varandra så att jag hamnade i mitten, för jag ville inte nära ett par som var så himla kära i varandra. Kärlek gör ont och det var inget jag ville på påmind om just då.

Sedan när jag kom hem, praktiskt taget sprang hem ända från bion. Kände mig jagad och paniken som till slut hade låtit mig försvinna in i filmens värld, slog mig med dubbel kraft. Kunde först andas i någorlunda normal takt efter midnatt någon gång.


Nu ska jag göra mig i ordning, xoxo :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards