Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under oktober 2009

Av C - 16 oktober 2009 19:27

Hela jag är bara fylld av total olust.




... jag hatar dig?



Av C - 15 oktober 2009 10:14

Fortfarande hemma, fortfarande vid datan och humöret sjunker som en sten i havet. Jag vet inte vad det är med mig, men jag tappar bara lusten, på allt. Inget roar något större.

Känner ärligt talat inte för att ens ta mig ut genom ytterdörren idag, trivs så bra här. Vill bara krypa upp i soffan, vara klädd i myspyskläder och stirra ut i luften, eller glo på en film. Hade passat mig ypperligt en dag som denna. Men jag orkar inte med att ringa mamma och säga "Hej, du jag pallar inte att åka till skolan idag. Ring och säg att jag har blivit sjuk är du snäll. Pusshej" Nej, hon är redan sur och irriterad, har ingen lust att hon ska få ett utbrott på mig. Så jag får snällt ta mig till bussen trots att jag inte känner för det. Ibland är livet trist, grått och alldeles urföjävligt. Bara lära sig leva med det. Gud, det lät ju jättetråkigt, precis vilket det är också.

Har ont i hela kroppen, känner mig sjukt stel. Skulle nog behöva ett riktigt träningspass för att göra slut på mig, men jag är för lat. Huvudvärken blir bara värre och nu har jag ett ofantligt mysigt illamående, underbart.<3

Nu måste jag logga ut från datorn, annars missar jag bussen och det vore ju synd.


Jippie jag är yr och det blixtrar lite titt som tätt framför ögonen, trevligt trevligt.


  

Av C - 15 oktober 2009 07:43

Hej igen, ja jag kommer inte så långt idag verkar det som. Hitills har jag bara ett plattat hår att stoltsera med och att jag har druckit en kopp te, börjar känna mig väldigt stressad. Det är faktiskt en känsla som jag har konstant.

Och om jag av någon anledning inte skulle lyckas med jobb eller så i framtiden, inte bli det jag vill och liknande. Så har jag alltid en back-up plan, något att falla tillbaka på. Jag kan bli sångerska! Kan slå igenom stort! Haha nej, jag skojar bara. Hittade ett kasettband förut, letade efter en cd och så låg det ett litet band där och skrotade. Det hade mitt namn på och ett datum 950117, så jag var ju bara tvungen att lyssna lite och ja, jag sjunger. Eller pratar mest och byter sång rätt mycket. Men jag kan iaf Sankta Lucia, Tända ljus och Dansa min docka. Tror jag kommer bli en världskändis! Vackert värre må jag säga.

Nej, nu måste jag verkligen läsa på inför mitt kommande prov. Och vet ni vad?! Jag slipper lunchen, underbart! Jag ska nämligen till skolsyster och sedan kommer jag bara att råååka missa lunchen, ja det var ju synd, men vad ska man göra. ;P

Mitt hår vill verkligen inte vad jag vill idag, min lugg liknar något från 80-talets glada dagar. Lite My little Pony stuk, otroligt vackert. Så nu ska jag sätta saxen i mitt hår, igen. Jag kommer likna en kaktus! Weeho!

Nu lever mina kissemissar loppan, eller ja två av dom. Springer runt som två blixtbollar, snart snubblar jag väl över dom eller något. Vilket påminner mig om att jag måste klippa klor och borsta pälsar idag.

Fick av någon känsla en väldigt stor längtan efter julen, eller hela vintern. Vet inte riktigt varför. Tycker det är lika jobbigt, som mysigt. Nej nu måste jag verkligen röra på mig!

Xoxo C

Av C - 15 oktober 2009 06:02

God morgon mina raringar, nu sitter jag och känner mig måttligt vacker. Halvfixat hår, underhåret är plattat och fint - medans resten av håret är ja, ett fågelbo. Tror jag har funnit min mening här i livet, jag ska vara ett hyreshus för diverse djur, med fåglar som första priotering. Smart va?! ...och ja, jag är jättetrött. Har knappt sovit någonting inatt.

Igår hade jag en sprängande huvudvärk som höll i sig hela dagen. Den fanns där när jag vaknade och när jag somnade. Sådär jätteskojsigt att spendera en studiedag med att ligga i sängen och gnälla, vilja halshugga sig själv och inte kunna göra någonting i stort sett. And guess what? När jag blev väckt förut, så fick jag en underbar upplevelse - huvudvärken är kvar! Jippie yay! Det gjorde ju seriöst min dag, vad kan vara bättre än en dunkande huvudvärk och att hela huvudet känns som en tickande bomb?! Jag kan absolut inte komma på någonting som är bättre. Jag hjärta huvudvärk

För övrigt så är mitt humör ganska så lågt, vet inte varför. Men jag känner mig inte peppad för någonting. Orkar inte, vill inte, bryr mig inte.

Skola idag, känner mig sådär halvpeppad för't. Är mest bara jättetrött och går som en zombie. Hoppar den första lektionen, tar en senare buss. Måste plugga inför provet som jag har imogon. Eftersom jag hade huvudvärk igår, så blev det inte mycket till pluggande. Inte ett endaste dugg faktiskt. Så jag har fått sitta en stund nu och bläddra i mitt trevligt tjocka häfte om "Naturfibrer - Djurfibrer", sådär halvintressant. Förstår inte så mycket om jag ska vara ärlig. Huvudvärk, trötthet, koncentrationssvårigheter och bara liiite svagt intresse kan ha den effekten tyvärr. Vem är det som gör scheman? Alltså, bestämmer hur dom ska se ut osv. För jag tror jag måste tacka den som har gjort mitt, så hjärtligt som det bara är möjligt. Min dag ser så underbar ut så, vet inte vad jag älskar mest - dubbel lektionen i engelska direkt på morgonen, eller idrotten på eftermiddagen? Svårt val. Nej, men ibland har jag tur. För jag slipper idrotten, eller jag får göra annat istället. Sist fick jag ta en promenad in till stan istället för att vara med dom andra. Men nu måste jag återgå till mitt fågelbo, osminkade och läskigt sjukbleka ansikte, och kanske byta om? Eller jag vet inte, snobben nattlinne och rutiga pyjamsbyxor kanske kan bli en ny trend? Hade ju varit rätt tufft om det var jag som startade den också. Ah, juste ja. Plugga skulle man också göra, och försöka vakna till.

Have a great day darlings, xoxo you know who

Av C - 13 oktober 2009 20:37

Hej mina raringar, nu har jag tid. Så nu ska jag berätta om min dag.

Var i skolan idag, första dagen med min nya klass. Gick riktigt bra faktiskt, över all förväntan! Har fått jobba som en arbetsmyra idag, men det var ganska skönt faktiskt. Bara en massa praktiskt, så jag behövde inte hänga med huvudet i någon bok med text jag inte får in i huvudet. Fast, jag märker redan nu att detta är min chans, min enda och absolut sista chans, att lyckas med mina drömmar. Nu får jag fasen inte sabba allt, nej, nu ska jag ge järnet! Att det inte är någon lekskola upptäckte jag väldigt fort och det gäller att visa vad man går för redan nu. Vilket är något jag absolut ska göra! :) Var lite halvpinsamt när läraren ropade fram klassen efter första lektionen och gestikulerade att jag var ny i klassen, hon bad tjejgänget att ta hand om mig både på lunchen och även resten av dagen. En svag rodnad började spridas över mina kinder och jag log bara lite snett och tänkte "himmel, snälla be mig inte dra värsta presentationen om mig själv nu!" men det slapp jag och tur var väl det! För jag hade nog bara stammat fram något ur idiotiskt i ren desperation. Var jättehärligt och en stor lättnad drog genom mig när TjejenMedDenSnyggaStilen gick fram till mig, log och sa "jamen kom då!" sedan följde jag med tjejerna till matsalen eftersom det var lunch. När jag insåg vart vi var på väg, knöt sig magen av ren skär skräck och det svartnade nästan framför ögonen. Men jag lyckades fortsätta prata på och vandra in i matsalen, ta en tallrik och lägga upp lite mat, släntra efter tjejerna till bordet och sätta mig ner. Sedan satt jag i stort sett och petade i maten, åt några salladsblad och ytterst lite potatis. Det var nog det mest jobbiga på hela dagen. Att sitta där, höra alla slamra med bestick mot tallrikar, käkar som bara maler på, maten som dryper av kalorier och annat farligt. Jo, jag kan berätta att det serverades fläsk och bruna böner också, fanns ju inte en chans att det ens fick besöka min tallrik liksom. Behöver jag ens berätta att fläsket simmade, jag lovar simmade, i flottigt fett? Mumsigt... Jag ville inte följa med till matsalen, att äta bland folk finns ju inte. Det är så himla förnedrande att låta se alla andra hur man förstör sig själv med äcklig fettdrypande mat som aldrig kommer att försvinna, hur mycket man än kämpar. Visste inte riktigt vad jag skulle säga eller göra, så jag valde att följa strömmen och bara låtsas vara som alla andra. Hur ska jag förklara att "hej, jag kan inte äta bland folk. Jag har äs och ja, ni kan sluta vara med mig redan nu för ni kommer bara tycka att jag är sinnessjuk och dum i huvudet" nej tack. Jag väljer då att fejka och jag ska, tro mig, jag ska slippa undan dessa idiotiska luncher. Men resten av dagen gick hysat bra ändå. Men när skolan var slut var jag svimfärdig av trötthet, kände mig utmattad både psykiskt och fysiskt. Var riktigt härligt att komma hem, få byta om till mjukiskläder och släppa allt. Andas ut och falla ihop i soffan, där låg jag och slötittade på tv i några timmar. Tur att det är studiedag imorgon, vilket jag inte hade den minsta aning om förän TjejenMedDenSnyggaStilen berättade det på rasten. Jahaja, ja men studiedag är ju alltid trevligt. Kan få sovmorgon, älskar't. Måste även plugga, prov på fredag. Mindre kärlek där dock, men jag ska nog kunna stressplugga in det på något vis.

Har tömt mitt gamla skåp nu, behöver bara lämna tillbaka några böcker och sedan kan jag förtränga allt som har med den klassen att göra. Jippie yaj!

Har inte riktigt hängt med på vad alla i klassen heter än, jag och namn liksom. Nej, men det är så svårt att lära sig en massa namn första dagen, när man har en massa andra saker att tänka på också. Sedan heter typ alla vanliga namn som Maria, Emma, Elin, Sara och så vidare i all oändlighet. Det gör det bara ännu svårare att minnas, för det sticker inte ut precis. Förvisso kan namnen vara smickrande och fina, men hade dom hetat något annorlunda så hade jag nog haft lättare att minnas dom. Personerna får namn, ansikten slutar vara en grå massa. Men jag ska nog lära mig namnen så småning om. Annars får jag väl be dom ha namnskyltar eller något. Var världens goaste praktikant elev där också, underbar tjej! Hjälpte mig massor, bara två år äldre än mig också. Synd att hon bara är kvar en vecka till, kommer nog sakna henne. Satt med henne i bussen sen på vägen hem.

Och nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, stupar snart. Är inte van vid så här mycket intryck på en dag, inte att gå upp halv fem är speciellt vanligt i min värld, men det verkar som det blir ändring på det nu.

Sov gott sötnosar <3



Älskling... :( Jag älskar dig & det vet du<3

Av C - 13 oktober 2009 06:52

God morgon mina raringar! Hinner tyvärr inget större inlägg nu, är sönderstressad. Får skriva senare, när jag har kommit hem från skolan. Jag önskar er alla en underbar dag! <3

xoxo strawberry


Snälla sötaste läsare, ni kan väl göra mig en liten (väldigt stor tjänst) och kika in på denna länken, skriv gärna under om ni stödjer det - precis som jag.

http://www.namnlista.se/ang-arboga-barnen-max-och-sagas-obduktionsbilder-som-finns-pa-pirate-bay/

Av C - 12 oktober 2009 21:16

Tjabba tjena hallå. (vi säger så...)

Sitter nu och dricker en kopp te, som är från märket Bantarens bästa vän (inte för att jag vet om det har något magiskt i sig men, tycker det är som vilket te som helst) och gäspar konstant. Känns sådär gosigt uppmuntrande över att jag ska bli väckt av mamma halv fem imorgon. Hipp hurra vad underbart, eller inte alls. Men men. Dagen har gått sjukt långsamt och mitt humör har varit i stil med virvelvinden på Liseberg. Just nu strömmar tårarna nerför mina kinder, egentligen utan ingen anledning alls. Trötthet kanske? Eller så har det något med att jag lyssnar på sorglig musik som ger nostalgitrippar till tusen. Har fördrivit tiden med, i stort sett inget vettigt alls. Har slöläst en bok som jag börjar tröttna på nu, eller jag orkar inte ta in det jag läser liksom. Jag har varit på ett läkarbesök och eh ja det gick... Ungefär hälften av tiden undrade jag mest vafasen hon pratade om och vad sjuttan det hade med mig att göra, väsentligt liksom? Eller ja det rörde ju mig, men jag förstod inte varför hon tog upp det. Fick ta en mindre trevlig tur i minnets bana. Saker som jag har försökt förtränga kom upp till ytan och skräcken var som en örfil. Sedan var det nästan som hon försökte övertyga mig om att vissa saker var si och så. Vad var det hon inte förstod och varför sjuttsingen skulle hon fråga ut mig om min tidiga barndom? Eller gå igenom min släkt? Sedan fortsatte hon att mala på om det ena och det andra. Jag fick anstränga mig till det yttersta för att åtminstone se ut som jag hängde med i hennes prat. Nu har jag seriöst förträngt (omedvetet dock) nästan hela mötet, vet bara att jag fick en sjukskrivning, mest för att jag proppsade på det. Hon tyckte först att vi skulle vänta, men då försökte jag förklara att skolan i stort sett krävde ett läkarintyg - då gav hon med sig. Ibland är jag allt bra övertygande, mjapp mjapp. Ah jo, jag fick några nya mediciner utskrivna också, så nu kommer jag väl bli en zombie ett tag. Underbart, can't wait!

Har fått något utslag på vänstra handleden, gissar på att det kommer från mina armband. Låsen, att dom innehåller nickel eller något annat käckt. Det kliar och nu har jag roat mig med att klia hål på huden, som det kan gå.

Skola imorgon, just nu är jag bara för trött och negativ för att det ska kännas bra och positivt. Men jag har ju lite nya låtar att lyssna på mp3n iaf, tack sötis Jen :') <3

Tror jag går och lägger mig nu, godnatt sötnosar.

Av C - 12 oktober 2009 06:48

God morgon alla söta läsare! Hoppas ni har sovit gott :) Idag är jag på ett ganska så gott och positivt humör, kanske beror på att jag vaknade på rätt sida och sov ganska så bra. Även om det inte blev många timmars sömn, så slapp jag mardrömmar och det är ju alltid trevligt. Minns dock inte vad jag drömde, kanske kommer jag på det senare. Om inte, ja då var det nog inget speciellt ;) Börjar känna mig lite stressad, ska snart vara färdig för att gå till läkarbesöket. När jag letade efter kläder inför idag, insåg jag för typ femtioelvte gången att jag måste rensa min garderob och även ordna upp någon slags ordning, för det är inget som existerar i dagens läge.

Min outfit idag:

~ En lila kashmir tröja, varm och gosig!<3

~ Svart linne

~ Svarta byxor

~ Bh, trosor & strumpor

Och ja, snart är det jul. Igår gick jag runt och sjöng på bland annat "tre pepparkaksgubbar", haha ja det gälller att vara ute i god tid och friska upp minnet. Känner mig dock lite kluven över den kommande julen. Hur ska den bli? Hur kommer jag att må? Var ska den firas, med vilka? Kommer jag att orka? För någon upprepning av förra julen vill jag inte ha, kortfattat så kan jag berätta att jag hamnade i badrummet på ovanvåning. Där jag bakom låst dörr satt på golvet och halsade direkt ur vodka flaskan plus några piller. När jag hade sansat mig lite, stängt av mobilen (som var väldigt stor del till att jag fick ångest och bröt ihop, en viss person hörde av sig..), piffat upp sminket och döljt alla spår av tårar och den svaga rodnaden som jag får på kinderna efter alkohol. Efter jag hade kontrollerat att jag såg acceptabel ut igen, så var det dags att gå ner. Mina små ögonstenar som upptäckte att jag var lite ledsen, muntrade upp mig på sina egna fantastiska sätt. Flickan hade målat en teckning åt mig på sin whiteboard, där hon bland annat hade skrivit att hon älskar mig<3 och god lul (hennes j:n liksom s:n är bakåtvända) och hon hade ritat både henne och mig med en ram med röda vackra hjärtan. Jag blev alldeles rörd och kramade om henne. Jag älskar dig min fantastiska lilla flicka, du är den goaste tjejen jag vet! Du är lika söt som Jordgubbs Lisa om inte ändå sötare, åh jag älskar dig min lilla skoltjej! <3 och min lilleman, ja han visade på sitt kärleksfulla vis att han ville trösta mig, så det blev visning av alla julklappar som jag fick hjälpa till att leka med, sedan kröp han upp i mitt knä när vi skulle kolla på tv. Älskar dig gosepojken min, när du lindar dina mjuka små armar runt min hals, när du somnar i min famn och att höra ditt glada hjärtliga skratt är något av dom bästa ljud jag vet. <3

Den lättaste frågan, men samtidigt som den svåraste, är alltid vad ska jag ha på mig i år? Och ska jag klippa mig innan. Utseendet är lika viktigt som hur jag mår. Det påverkar mig så stort. Ser jag ut som skräp, ja då känner jag mig skräp. Har jag vackra kläder och är stylad från topp till tå, ja jag kanske inte alltid känner mig vacker, men jag mår bra iaf. När det kommer till önskelista, ja det har jag slutat skriva för flera år sedan. Ungefär då jag upptäckte att tomten inte fanns och även när jag insåg att jag inte kunde få det jag önskade mig mest av allt. Men ja, bara för tradition så får jag väl försöka mig på en önskelista detta året då.

  • Att mina nära & kära ska få vara friska & lyckliga.
  • En nykter julhelg, för alla parter. Lite vin är okej, bara man kan behärska sig.
  • Pengar är ju aldrig fel.

Och där tog mina önskningar slut, jag kan säkert komma på fler, men just nu är jag lite för trött. Ska fixa en lite bättre önskelista, mer som den "ska" se ut. Lite svårt bara när jag inte längre vill ha senaste Barbiedockan, eller den där filmen om Den lilla häxan osv. Men jag ska nog kunna hitta på något som även jag vill ha, det är ju tillåtet att drömma, jag förväntar mig inte att jag får det.

Men nu måste jag fortsätta mig att göra mig i ordning, känner inte för att i vanlig ordning bli försenad och springa in med andan i halsen och kraxa fram "Hej, jag ska träffa ..." så därför måste jag kila nu, hoppas alla får en bra dag!

xoxo C

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards