Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av C - 9 oktober 2009 23:33

Ikväll är det massa saknad, så större delen av detta inlägget tillägnar jag flera av mina sockerbitar. Sitter och tittar igenom en massa bilder på familj, vänner och alla möjliga filurer. Givetvis smyger sig Saknaden på och knackar mig på axeln. Påminner mig att jag inte har träffat den eller den på dagar, veckor, månader, år... Hjärtat brister och strör ut bitar lite varstans...

Om tjugofem minuter sen så är det fem år sen min minsting kusinvitamin kom till världen. Himmel vad tiden går fort! Du har blivit så stor nu pojken min, nej du är ingen pojke längre. Du är en cool kille, min tuffing, min favoritpojk(-kille). Jag kan tyvärr inte komma och fira dig på din stora dag, och en dag ska du få veta hur ont det gjorde i mig när jag valde att stanna hemma istället. Hade allt varit annorlunda, hade jag mått bättre, om så bara lite liiite bättre, så hade jag kommit och hälsat på. Men nu är det som det är. Jag skulle bli utmattad redan i hallen, jag skulle aldrig orka hålla uppe fasaden och le i flera timmar. Verka glad, lycklig och bara normal. Jag kan inte längre, jag håller på att tappa kontrollen fullständigt.  Jag skäms för hur jag betedde mig i våras och i början av sommaren när jag var hos er, när jag var barnvakt åt dig och din syster. På dagarna bet jag ihop och försökte vara samlad, åtminstone utåt sätt. Medans det var full storm inombords. Jag längtade tills jag hade lagt er, hjälpt till med tandborstning, läst godnattsaga, gosat och jag skulle få egen-tid. Då jag skulle få släppa fram smärtan. Jag vet inte hur många kvällar och nätter jag stod där i köket och hällde i mig glas efter glas med vin. Rött eller vitt, vad spelade det för roll? Bara jag fick bli full, eller iaf lite påverkad. Till slut kunde jag inte längre hålla mig till att bara vänta på kvällen, jag tog ett glas lite när som. Så fort jag var själv, vid varje tillfälle. Jag älskade stunderna när dom vuxna skulle ta en drink, en öl, eller en whiskey på kvällen. För ja, det var ju sommar och vi grillade - och hade det så mysigt så. Jag tillhör ju den skaran som är "Dom vuxna" nu, så även jag fick mig en drink. Och vems händer sträcker sig inte efter andras glas och smuttar när ingen ser? Yes, mina. Och frågorna "Är det gott? Får jag smaka?" använde jag nästan lika flitigt som alla lögner för att slippa undan mat. Alkoholproblem eller alkoholproblem någon?


Saknar dig Lillan, min lilla fina systeryster. Jag saknar dig verkligen, jag hatar att jag inte kan finnas där för dig. Jag vill vara hos dig, fast vi bråkar rätt mycket. Men det går bara inte, jag klarar inte av att vara med någon över huvudet taget. Men, jag älskar dig oavsett. <3

Annars så saknar jag en del till, inte så världsligt många faktiskt. Jag börjar inse vart jag har dom flesta nu, vilka som alltid finns där, vilka som bara finns till ibland, och vilka som egentligen aldrig finns där.

Nu ska jag ta och avrunda här, tycker att denna texten börjar bli ytterst onödigt lång ;)

Puss & Kram, ät ingen skumbanan!

Av C - 9 oktober 2009 19:35

Hejsan svejsan!

Har en underbar huvudvärk, tror det beror på trötthet mest. Tänkte strax ta mig ut och åka inlines, måste bränna plus att då kan jag få trötta ut mig riktigt rejält och sedan slockna fort som fasen - förhoppningsvis. Vill bara glömma dagen och allt som har tillhört den. Hela dagen har jag seriöst bara längat efter att dagen ska ta slut, så att jag kan få gå och lägga mig. God natt liksom.

Hoppade över skolan idag, men jag skaffade mig ett busskort och när tjejen i kassan förklarade hur jag skulle använda det och att jag skulle ha 100:- till låns, eller vad hon nu babblade om så sa jag bara "va? ... :) " fattade ingenting och det gör jag fortfarande inte, men men. Det ger sig nog det också.

Eftersom det är fredag idag, så är typ alla jag känner på krogen eller på fest idag. Alla utom jag i stort sett. Men jag bryr mig faktiskt inte. :) Jag har ingen lust att vara social, ingen lust till att hälla i mig mängder av kalorier, jag har inte lust till någonting annat än att få dra något gammalt över mig och hoppas på att världen glömmer bort mig.

Mitt humör har varit lika växlande som vanligt. Upp, ner. Ner, upp. Och nu går det neråt igen.

Xoxo :)


  

Av C - 9 oktober 2009 07:25

Tjenixen kakmixen. Nu fick jag ganska stora klädproblem, för det jag hade tänkt mig att ha, är tadamtata.... FÖR LITET! Suck, så ja nu springer jag runt i bh och strumpbyxor i jakt på något att ha på mig, suck säger jag bara. Hittade en svart kjol i siden, som hör och häpna - PASSADE! Nu ska jag bara hitta en snygg överdel.


Idag är det ju som sagt fredag, vad ska alla partyglada människor göra idag? :)


Jo, exakt så duktig är du Jen! <3

Av C - 9 oktober 2009 06:09

God morgon! Gäsp, gäsp.... Gäsp! Sitter nu med min fjärde kopp te, ögonen vill inte hålla sig uppe riktigt. Klädnypor kanske skulle vara en idé?

Ska till skolan idag, måste köpa busskort innan. Gäller att komma ihåg det bara, ja annars lär jag ju märka det när jag ska gå på bussen och inte har något att betala med. Upptäckte att nu har jag ytterligare köpt något, som jag inte minns vad det är. Väldigt trevligt, eller inte. Jahaja, nu har jag köpt något för 200:- och minns inte vad det är, så otroligt käckt.

Nu måste jaggöra mig i ordning för skolan, bland annat klä på mig om jag inte tycker att ett urtvättat nattlinne som inte ger min kropp någon som helst rättvisa är den nya trenden. Nej inte än, inte idag gör jag inte det.

Hungrar för övrigt efter kärlek, även om jag inte vet om jag är mentalt redo för ett förhållande så drömmer jag väldigt ofta om ett.

Skriver nog mer lite senare, men tills vidare önskar jag er alla en trevlig fredag! :)

Xoxo en tröttis

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards