Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av C - 16 februari 2010 13:27

Jag tror aldrig att jag har varit så lyckligt tacksam för att vara hemma igen!!

Det där läkarbesöket gick galet fel. Orkar bara ta det lite sammanfattat.

Läkaren pratade en stund med mig, dom sedvanliga frågorna "hur mår du? hur kan vi hjälpa dig? varför tror du att du mår såhär?" osv osv... Till slut kom han fram till att jag skulle få öka min nuvarande medicin, få ny medicin. Både ångestdämpande och sömntabletter. Åh jippie... *ironi*

Men, och nu kommer det ljuvliga men:et, han tyckte att jag behövde läggas in! För att han ville ha mig under kontroll när det gällde nya mediciner och lite andra skäl. Jag blev chockad och min haka for till golvet. Någon större kommentar på sin vilja om inläggning fick han inte, mest ett hummande.

Sedan blev jag visad ut till väntrummet för att vänta där i fyrtio minuter på avdelningspersonalen. Under den tiden så hann jag fatta vad som höll på att hända. Jag skulle bli inspärrad.

Efter dom där fyrtio minuterna blev jag hämtad av en kille som bara såg ut att vara några år äldre än mig själv, han var faktiskt lite snygg. Även om jag helst inte ville se åt honom, eftersom han förde mig mot fängelset. Fast det var ju inte hans fel, han gjorde ju bara sitt jobb. Killen hette Andreas.

Han tog in mig på den psykriatiska avdelningden, nummer 57 för att vara exakt. Givetvis den låsta avdelningen också, den värsta. Dit bara galningar hamnar - och jag, som nu uppenbarligen var en livsfara?

Andreas visade mig till mitt rum, sal 8. Ett smalt rum med tre sängar inträngda, mina rumskompisar bestod av en tjej i min egen ålder och en medelålders kvinna som såg aningen förvirrad ut. Tjejen såg ut att hata hela världen.

Jag själv satte mig på min säng och stirrade ut genom fönstret, bet hårt ihop käkarna för att inte brista ut i hysterisk gråt. Fan heller att dom förbannade idioterna skulle få bryta ner mig och se mig gråta!

Andreas ville ha ett kort samtal med mig för att kolla om jag var allergisk mot något och liknande frågor. Sedan blev jag runtvisad på avdelningen. I drygt två timmar låg jag som en zombie i min säng och avskydde hela sjukhuset. Sen blev jag hämtad av Andreas för att vi skulle träffa avdelningens läkare. Efter ha suttit en stund med honom och kämpat mot tårarna. Tröst sökte jag hos Andreas, eftersom jag hellre höll mig till honom än till läkaren.

Jag sa om och om igen att jag vägrade stanna, att jag absolut inte ville stanna en endaste minut till! Till slut suckade läkaren och gav med sig - jag fick bli utskriven. Mitt hjärta tog små glädjeskutt av triumf i bröstkorgen.

När Andreas höll upp avdelningens dörr åt mig, så önskade han mig lycka till och att det var bara att höra av sig om jag behövde hjälp. Hans blick kunde jag inte riktigt tyda. Han såg sorgsen ut, ledsen på något sätt. Hmm..

Nej, nu ska jag se en film och försöka göra mitt bästa för att förtränga dagens händelser. Detta var nog den snabbaste inläggning+utskrivning som jag har varit med om!

Av C - 16 februari 2010 05:25

God morgon. Förlåt för att jag inte har bloggat tidigare, har inte vetat vad jag ska skriva riktigt. Att jag knappt loggar in på internet är en annan bidragande del till att bloggandet blir smalt.

Skriver med mina istapps fingrar. Fryser ständigt nu för tiden. När jag har varit ute och kommer in igen, så är jag genomfrusen och förblir frusen i flera timmar. Nu börjar vintern bli för jobbig här, ge mig lite värme tack?


Idag är det sjukhuset som väntar. Otroligt mycket jippie. Eller inte. Känner mig inte jättepeppad för att sitta på en buss i drygt tjugo minuter med en massa folk som är härligt morgonstressade.

Alltså blir det ingen skola, vilket passar mig rätt fint. Tror det var i onsdags som jag var där sist..?


Känns också kul att jag har en syster som är totalt dum i huvudet just nu. Helt oförstående, orättvis och ganska elak är hon.

Jag kan väl förstå att hon är orolig för mig och allt sånt, men vad tusan hände med min syster som jag kunde öppna mitt hjärta för? Hon som lyssnade... Hon som alltid fanns här och lovade att föralltid stanna?

Ja, vi bråkar. Och ja, jag är förbannat trött på det nu.

Känns iofs som jag bråkar med dom flesta just nu. Ja, något ska man ju fördriva tiden med. Hah... Suck.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards