Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av C - 9 februari 2010 19:00

God kväll mina fina läsare!

Större delen av eftermiddagen har jag surat för att jag inte har hittat någon inspiration till mina designer, men nu så! För någon timma sen, kanske två timmar sen till och med, så tvingade jag mig själv till att skissa ner en enkel kjol. Jag vet att man aldrig ska tvinga fram konsten, men jag började bli smått desperat..! Men det funkade faktiskt!! Så nu har jag gjort tre kjolar, tre klänningar, ett par byxor och en skjorta i produktskisser, som jag ska behålla. Den enkla skissen räknar jag inte med. Har börjat på en modebild av en utav kjolarna, men jag är för trött nu för att få det riktigt snyggt.

Kommer att fota allt sen, brukar föreviga mina "konstverk". Kanske delar med mig av bilderna sen. Beroende på hur nöjd jag blir vill säga ;) Men än så länge är jag nöjd med mina produktskisser, är glatt förvånad må jag säga! För jag är läskigt självkritisk.


Håller på och häller i mig glas efter glas med iskallt vatten, försöker rensa ur den från alla onödiga gifter. Lite åt detox hållet :)

Enda nackdelen jag kan komma på just nu, är att man springer titt som tätt på toa men det får väl gå ;) haha!


Men nu är jag enormt trött, så jag ska tvätta bort sminket och göra allt annat som tillhör mina kvällsrutiner. Sedan kryper jag ner i sängen och ser någon film. Kommer nog att somna tidigt, ganska skönt det ibland. :)


Puss och kram.

Av C - 9 februari 2010 07:50

Hej igen. Nu sitter jag påklädd, färdigsminkad och håret uppsatt i två tofsar. Nu ska jag bara slå ihjäl tid tills det är dags att cykla iväg till arenan. Ska faktiskt bli skönt att röra på fläsket. Även om skridskor inte är min grej precis. Hade vi fått rida, hade jag varit världens lyckligaste! Men ack nej.

Det som är mest tråkigt med idag är att jag kommer med största trolighet få åka själv, eftersom jag inte vet vilka andra som ska åka skridskor.

Fast ändå är det skönt att slippa skolan idag. Den börjar bli riktigt hemsk nu tycker jag. Är ju inte riktigt längtansfull inför dessa fem terminer som väntar till studenten. Men på något sätt går det nog.

Åh, man kanske skulle göra lite av läxorna nu när jag ändå har tid över, så är dom gjorda liksom.

Igår i skolan fick jag panik, ville skrika och gråta. Eftersom jag går en modelinje, så ska man ju sy kläder och dylikt. Och eftersom en del plagg är till en själv, så måste man ha sina egna mått. Jag mäter mig då och då hemma för att hålla koll själv liksom.

Men nu blev jag så illa tvungen att stå i bara underkläder inför min lärare som mätte mig och sa kommentarer. "Man mäter där det är störst... Ja här alltså." Och hon höll på i evigheter kändes det som. Ja, något positivt med den här skolan är att jag tappar matlusten totalt. Man känner sig fet varenda sekund man är i skolan. Plus att allas samtal handlar om vikt, storlekar, dieter osv osv...

Sedan att idealstorleken är 38 tycker jag är galet!!! Det är så himla fel att det nästan är skrattretande. Snälla någon. 38 är stort tycker jag och modebranchen håller med mig. Det kanske är idealet i Sverige för dom dödliga och vanliga Svenssons människorna, men för oss med äs eller i modevärlden så är det stort. Fett och tjockt. Säg mig en catwalks modell som har storlek 38 liksom?!


Helt annat. För några timmar sen så blev jag medlem på www.viktpejl.se , än så länge är jag nöjd med sidan. Där kan man föra matdagbok, läsa kaloritabell, kolla vad olika träningsformer förbränner för mängd kcal osv osv. Man kan även kolla in andra personer om man vill, eller vara helt anonym om det känns bäst.

Jag har dock ljugit om min målvikt. Satt den mycket högre än vad den egentligen är. Men jag orkar inte med komentarer, jag är lång och då kan det anses (om man är "frisk" vill säga, inte ätstörd med andra ord) att min målvikt är alldeles för lite till min längd.

Av C - 9 februari 2010 04:33

Humör: rastlös och lättirriterad.
Frisyr: fästa upp luggen med klämmor.
Klädsel: leggins under tjocka mjukisbyxor, linne, fleecekofta och en stor oversize hoodtröja istället för jacka. Ja, jag fryser lätt av mig.

Naglar: fortfarande gröna, men nu börjar det skavas bort.   

Bok: Vägen till Jerusalem - Jan Guillou.

Smink: håller det rätt neutralt idag.

Filmer/tv-serie: nostalgitripp med Troll Tider.

Smycken: något lyckobringande halsband.

Träning: cykla och skridskor.

Frukost: vatten, lightsaft, te och 1dl nyponsoppa.

Parfym: ingen alls, tar lotion istället.

Skor: skridskor.
Planer: cykla, åka skridskor på arenan, cykla hem, plugga och lägga mig tidigt.

Saknad: en person som betyder mer än dom flesta. 

Irritation: min huvudvärk.

Av C - 9 februari 2010 04:18

God morgon!

Idag vaknade tjugo över tre och kunde inte somna om, känns lite störande eftersom jag kunde få sova mkt längre idag. Det är nämligen vinter-friluftsdag med skolan idag. Känns väl inte jippiejippie kul precis, men det kan ha något med att jag aldrig har gillat friluftsdagar eller skolan över huvudet taget.

Först var planen att jag skulle promenera, men jag orkar inte riktigt när det är så himla kallt eller så mycket snö. Annars har jag inget emot härliga promenader. Sedan hörde jag några i klassen prata om skridskor och då kollade jag om det var gratis (dels är jag pank och sedan tar det emot att behöva betala för friluftsdagar), men som vanligt var skridskor gratis. Så jag bytte till det.

Hade lite dålig koll på hur många kalorier det förbränner, så jag kollade snabbt upp det.

Skridskor i 60 minuter förbränner runt 500 kcal

Inte fy skam! :)

När det kommer till skridskor så tycker jag att det är tråkigt, kallt och duktig kan man inte kalla mig, men vafasen. 3-4 timmars skridskoåkning borde väl lilla (stora) jag klara av.

För övrigt så är jag två kilon (ungefärligt) ifrån min delvikt som jag ska ha på söndag. Känns fint.


Nu ska jag strax se lite på en film.

Pussar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards