Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av C - 3 februari 2010 19:00

God kväll raringar. Nu sitter jag och dricker varmt citronvatten.

Har precis gjort en av mina läxor, hör och häpna!

 

Dagen har varit rätt usel egentligen. I skolan så var jag antingen en zombie eller så satt jag inne på toaletten och grät. Hela dagen så satt jag också och höll benhårt i min lilla sysax. Längtade efter att det skulle bli rast så att jag kunde få smita iväg till toaletten och skära upp handlederna. Hur jag hade tänkt att lägga om såren efteråt har jag ingen aning om. Tänkte inte. Ville bara få blodet att flyta.

Men när det blev rast så tog FinasteFlickan min hand och jag fick snällt följa med gänget och umgås med dom.

Har redan tackat FinasteFlickan för att hon finns i mitt liv, att hon är en sån fin vän som alltid finns här för mig.

 

Nu ska jag göra två läxor till, sedan ska jag faktiskt börja göra mig i ordning för kvällen och sedan lägga mig i sängen och se en film som jag till slut kommer att somna till.

God natt.

Av C - 3 februari 2010 08:33



Hej, nu ska jag strax ta och cykla iväg till skolan. Hoppade första lektionen. Kommer att skylla på att jag försov mig, vilket är lögn eftersom jag har varit vaken sedan klockan 04:00... Men jag pallade verkligen inte att ha matte första lektionen, min hjärna funkar inte riktigt.

Börjar bli lite halvpeppad inför att skärpa till mig med vikten nu. Jippie! Hinner inte skriva mer nu, måste gå.

Pussar, stay strong!


  

Av C - 3 februari 2010 05:00

Sitter som så många gånger förr och stirrar mig blind på alla thinspo-bilder som pryder min bakrundsbild på datorn, mitt rum, min bakrundsbild, skrämsläckare och startbild på mobilen osv osv och så undrar jag hur sjuttan det där någonsin ska kunna bli jag....

Känner mig så otroligt deppig och lite, bara liiiite, tycka-synd-om-mig-känslan. Jag vet att jag ger upp alldeles för lätt, så fort jag går emot något så söker jag tröst i det som skjuter mig allt längre från thinspo-världen. Mat. Och allt slutar ju bara på samma vanliga sätt. Jag hetsar och sedan ligger jag på badrumsgolvet med kladdiga kräkfingrar, kippande andetag och en hysterisk gråt med tårar som ständigt rinner längs mina kinder. Känns som jag har den där gråtklumpen i halsen hela förbaskade tiden, den försvinner aldrig. På något sätt kan det kännas lite skönt att jag storgråter till filmer. Även om det inte ens är särskilt sorgligt, men jag får chans att gråta. Okej jag blir sedd som otroligt blödig och känslig, men hellre det än att ständigt behandlas som ett freak.


Ni har inget mellanting, om ni vågar ta i mig så håller ni antingen i mig så försiktigt så försiktigt att det vore som jag var gjord av glas. Ni vågar inte riktigt se, känna eller höra mig. Vad jag egentligen är.

Eller så håller ni alldeles för hårt. Skakar hårt om mig, skriker mig rakt ansiktet att jag ska sluta uppföra mig som en självisk barnunge. Sluta skada dom runt om mig som älskar och bryr sig om mig. Att jag ska växa upp och sluta fåna mig med rakbladen, börja äta som normalt folk, sluta hitta på lögnaktiga ursäkter för att slippa åka till släkten, gå i skolan osv osv...

Vad hände med mellantingen?

Av C - 3 februari 2010 04:32

Humör: trött som in i norden, stressad, ledsen & känner mig fullständigt ofokuserad.
Frisyr: några klämmor i form av hjärtan.
Klädsel: tjock som jag är, så börjar mitt urval av kläder sina. Men idag jag försöka krångla ner min kroppshydda i en svart/vit/grå rutig skjorta, en svart pennkjol och något linne i nyans som antingen är svart, rosa eller lila.

Beroendedagdrömmar. 

Naglar: känner mig så tråkig med mitt ljuslila bortskavda lack nu, att jag ska ta mig tid för att lacka några långa fina saker.   
Låtar: lyssnar igenom massa Blondie låtar.

Bok: tror jag borde ta och läsa en hel del ur Decembergatans hungriga andar, eftersom det är den bästa thinspo-boken jag har här hemma.

Smink: det snabbaste och enklaste jag kan komma på.

Filmer/tv-serie: True Blood, Eric Northman får mig att blir raaawr. ;) 

Smycken: idag lägger jag fokus på ringarna.

Träning: tar cykeln till och från skolan, ska försöka göra träning hemma också.

Frukost: Russian Earl Grey te och lite yoggi med vaniljsmak för att undvika att kräkas nu på morgonen, iaf på tom mage.

Parfym: Daisy by Marc Jacob's.

Skor: svarta knähöga stövlar.
Planer: skolan, när jag kommer hem så ska jag försöka att både städa lite på mitt rum och även ta tag i min läxhög som bara växer och växer. Plus att jag måste försöka lägga mig tidigt idag.

Sötaste: kissepissarna som trängs här i soffan brevid mig.  

Saknad: sömn.

Önskan: att mina dagdrömmar förvandlades till verklighet.

Irritation: hur jag känner hur hela huset stinker rostat bröd. Att jag har ont i örat (känns som jag håller på att få öroninflamation) är inget drömscenario heller.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards