Glasprinsessan Caspiana

Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Var borta hela dagen, ändå fanns det äckliga kalorier...

Av C - 18 november 2009 23:49

Hej bloggen, detta får nog bli ett rätt så kort inlägg, sorry. Är mega trött! Kom hem för drygt en timma sen. Ska berätta kort om min dag. Skolan gick relativt bra, stod ut mer eller mindre. Bestämde lekdejt med Darling som hämtade mig halv fyra utanför skolan. Himla trevligt att hon har körkort! Speciellt när det är spöregn.

Vi drog hem till henne och vi skulle försöka priotera hennes psykologiläxa, vilket vi lyckades med halvt om halvt. Som vanligt när det gäller oss, så gled vi in på helt andra ämnen än det ursprungliga och det där med pluggandet fick inte så mycket fokus det borde ha fått. Sådant händer.

Lyckades undvika mat hela dagen, fram till åtta nu ikväll. Då var hela Darlings familj hungriga och mamman påpekade att jag inte hade ätit något sedan skolan. Givetvis drog jag lögnen om att jag visst åt skollunchen som var fisk, jo men tjena... As if? Och vad beställer dom inte?????! Pizza. Jag får totalpanik och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Smsade i ren panikångest till BästaVännen och önskade räddning genast, men allt denna hade att säga var "Fy fan vad gott! Ät för mig också! :D <3" då surade jag en stund, men ah det gick över rätt fort. Ja och till slut satt vi där allesammans samlade vid bordet och skulle äta dessa pizzor. Jag petade, skar i minimala bitar, pratade på som världens pratkvarn och gjorde det mesta för att undvika att behöva äta äcklet.

Lyckades lura bort större delen av min pizza, med ursäkten "Åh, vad tog du? Jag får smaka lite så får du av min?" men isbergssallad, tomat och ananas fick tyvärr slinka ner. Känner mig vidrig och hatisk. Att stoppa fingrarna i halsen efteråt var inte på tal om, inte med så många där. Sedan fick jag räddning av BästaVännen som smsade och undrade hur pizzan hade smakat osv, jag berättade sanningen. BästaVännen som var i närheten, hade varit på filmkväll hos några kompisar, hämtade upp mig och följde mig till bussen. Hoppas att något har försvunnit från den förbannade maten!

I det stora hela har det varit en hyffsad dag, förutom daglig ångest och detta med maten, men bortsett från det så har det varit en bra dag. NU måste jag verkligen sova, godnatt!


Så dagens intag är:

  • frukost: te, vatten + fyra matskedar nyponsoppa
  • lunch: vatten
  • middag/kvällsmat: sallads helvete
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 17 juli 2011 12:58

här är nya bloggen http://fairydream.bloggagratis.se/

Av C - 17 juli 2011 09:05

Nu händer det minsann! Här ska bytas blogg, kontakta ylle@live.se om du vill ha den nya. Ska se om jag kan göra ett inlägg här sen till om den nya adressen. KRAM...

Av C - 17 juli 2010 22:14

Jag har bara ont.. Ont ont, så förbannat ont. Ångesten har mig i ett järngrepp. Allt känns så idiotiskt meningslöst. Inget roar. Vet inte riktigt vad jag saknar. Lögn. Det vet jag visst. Men det är ingen idé att skriva upp det, eftersom jag inte ...

Av C - 17 juli 2010 18:52

Hej! Nu sitter jag i min säng och svettas halvt ihjäl. Så jäkla varmt!! Pust! Letar efter lägenheter på internet men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Okej, lite av det där var lögn. Men just nu så kan jag inte göra så mycket mer än att...

Av C - 13 juli 2010 23:01

hej, ingen större bra dag idag. känner mig bara så ihålig. har inte gjort något särskilt idag. nu ska jag se på film, twilight tänkte jag mig. ville mest bara visa att jag lever. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards