Glasprinsessan Caspiana

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Tvångstankar..

Av C - 11 november 2009 09:20

Missade bussen, eller jag orkade ärligt talat inte springa för att hinna med och så tänkte jag ta en buss som gick en halvtimma senare, men sen kom jag fram till att jag väntar istället och tar en som går om 1½ timma. Tror jag har velat fram och tillbaka femtioelva gånger huruvida jag orkar ta mig till skolan över huvudet taget idag. Mår verkligen apa, men jag tror jag ska försöka ändå. Ingenting blir bättre av att stänga in sig i lägenheten, inte idag. Hur förjordat jobbig skolan än är, så kanske jag kan få låtsas fokusera på något annat i några timmar.

Efter att jag hade skrivit klart dagens första inlägg, så gick det fort utför. Jag har skrikit, gråtit och bara avskytt allt och alla - speciellt mig själv. Hittade inga kläder, antingen så har dom krympt (med andra ord har jag gått upp i vikt) vilket gjorde att dom satt som korvskinn, vissa kläder kunde jag få på mig, dom satt relativt okej men jag har så ont i magen att det inte gick att ha plaggen. Efter mycket om och men så hittade jag en snygg topp, men ingenting som jag kunde ha till. Provade runt tio par jeans och jag fick bara på mig ett enda par - och dom satt überpösigt så jag liknade en uteliggare eller något. Plus att dom var för korta på längden, så det såg ut som jag väntade på högvatten... Till slut hittade jag ändå ett par jeans högst upp och längst in i garderoben. Dom fick duga, jag orkade inte mer.

För tillfället har jag bytt om, sitter nu i ett par varma och härliga Adidas mjukisbyxor & mammas gosiga hoodtröja. Vet inte vad jag ska ha på mig sen, måste byta om. Såhär vågar jag inte gå till skolan Skäms ...

Klädproblem till tusen, jag vet. Men jag måste ha kläder som jag trivs i, och när jag ska ut i vida världen och vara social osv, då känner jag ett tvång att jag måste se fräsch, chic, bra och normal ut. Vad nu bra och normal innebär vet jag inte riktigt, men att jag liknar alla andra, ibland få smälta in i mängden. Inte vara annorlunda. Idag är en sådan dag, jag vill inte synas, jag vill absolut inte höras. Andra dagar kan jag nästan kräva om att bli både sedd och hörd, men det varierar, men som sagt: inte idag.

Man kanske kan jämföra det tvång jag känner över kläder (och resten av utseendet) som vissa inte kan gå utanför dörren osminkade. Det blir som ett slags skydd. Ni förstår nog vad jag menar..? :)

xoxo ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 17 juli 2011 12:58

här är nya bloggen http://fairydream.bloggagratis.se/

Av C - 17 juli 2011 09:05

Nu händer det minsann! Här ska bytas blogg, kontakta ylle@live.se om du vill ha den nya. Ska se om jag kan göra ett inlägg här sen till om den nya adressen. KRAM...

Av C - 17 juli 2010 22:14

Jag har bara ont.. Ont ont, så förbannat ont. Ångesten har mig i ett järngrepp. Allt känns så idiotiskt meningslöst. Inget roar. Vet inte riktigt vad jag saknar. Lögn. Det vet jag visst. Men det är ingen idé att skriva upp det, eftersom jag inte ...

Av C - 17 juli 2010 18:52

Hej! Nu sitter jag i min säng och svettas halvt ihjäl. Så jäkla varmt!! Pust! Letar efter lägenheter på internet men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Okej, lite av det där var lögn. Men just nu så kan jag inte göra så mycket mer än att...

Av C - 13 juli 2010 23:01

hej, ingen större bra dag idag. känner mig bara så ihålig. har inte gjort något särskilt idag. nu ska jag se på film, twilight tänkte jag mig. ville mest bara visa att jag lever. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards