Glasprinsessan Caspiana

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

I brist på fantasi till en klyftig rubrik

Av C - 23 oktober 2009 09:23

God dagens! Nu sitter jag och väntar på att nästa buss ska gå, till skolan alltså. För vad gjorde inte jag idag? Missade bussen givetvis, finns inte en chans att jag hinner springa till resecentrum på fyra minuter liksom, bor bara liiite längre bort än så. Men jahapp, då får jag roa mig med något annat istället. Har ont i magen och bröstet, har stor lust att skära bort allt som finns inne i magen och i bröstet hugger det till varenda gång jag hostar eller tar djupa andetag, trevligt trevligt.

Usch, jag är så himlans trött! Ska bli så himla skönt att få sova ut imorgon, eller jag slipper bli väckt halv fem liksom. Det tär något otroligt på mig, jag är egentligen väldigt beroende av att få mycket sömn för att må bra, men nu var det längesedan jag fick en lång och mardrömsfri sömn. Jag går upp 04:30 varje dag och brukar lägga mig vid elva/tolv något. Fast jag somnar oftast inte förän runt tvåtiden. Riktigt mysigt att sova i två-tre timmar/natt. Eller inte. Kanske inte så konstigt att jag är sjukt trött hela tiden. Mår illa av trötthet, det blixtrar framför ögonen och jag får svimnings känslor lite när som helst. Jag måste försöka komma i säng tidigare på kvällarna, för jag kommer knappt upp på morgonen längre. Går runt som en zombie hela tiden och jag är blekare än vanligt. Okej, jag är naturligt blek, men nu ser jag bara sjuk ut. Och mitt smink börjar bli för mörkt för att lyckas dölja/minska hur illa det ser ut, foundation, consealer och puder börjar bli svårt att göra ljusare (har nästan det ljusaste redan) och att se ut som en fjortis är inte mitt älsklingsideal av sminkning. När man ser ränder vid käken, tinningen eller andra ställen så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Det ser ju inte klokt ut, så förbannat fult. Men än så länge har jag lyckats unvika detta missöde. Som tur är!

Något jag hatar med den här årstiden, är att håret blir jättefult så fort man sticker ut huvudet liksom. Ibland känns det som man bara behöver kolla ut genom fönstret och tänka "Jaha, nu är det fuktigt ute igen..."

Och ikväll ska jag börja med att fixa håret, alltså så ska jag färga det. Till vilken färg får ni inte veta ;) ni kan gissa tills jag erkänner, muhah. Men idag så är mitt hår alldeles überstelt av all hårspray, haha höll på att hosta lungorna ur mig förut.

Igår kom det hit två gubbar från flyttfirman och lämnade lådor. När jag öppnade dörren, så stirrade jag som världens idiot! För den ena killen var en riktig LÄCKERBIT! Hetast i stan ungefär! Jag blev alldeles mållös och försökte att inte se för dum ut och stammade fram något om att dom kunde ställa lådorna i hallen. Såg antagligen ut som en brandbil i fejset, men men vad gör man, han var ju het! ;)

Idag är sista skoldagen på länge! Mumma mums! :D höstlov nu då, ja det är väl kul - eller något? Vad ska alla mina sötnosar hitta på för roligt? :) nu ska jag dricka lite te och sedan sticka iväg till bussen. Kysshaj!


Dagens humör: trött, men glad.

Dagens planer: skola, packa & ägna kvällen åt hemma-spa.

Dagens nedräkning: jullovet börjar närma sig<3

Dagens låt: If I could turn back time - Cher.

Dagens önskan: få sova. 

Dagens smink och hår: foundation, svart ögonskugga och glitterläppar. Spikrakt, spretigt och massa hårspray.

Dagens smycken: halsband med brythalshjärta, rosa pärlhalsband (svårt att förklara hur det ser ut, men massa pärlor iaf!), klocka, 3st armband och två ringar. Örhängen också.

Dagens kläder: svarta leggins, turkosa shorts, silvrigt linne och en vit fleecetröja.

Dagens saknad: du vet vem du är<3.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 17 juli 2011 12:58

här är nya bloggen http://fairydream.bloggagratis.se/

Av C - 17 juli 2011 09:05

Nu händer det minsann! Här ska bytas blogg, kontakta ylle@live.se om du vill ha den nya. Ska se om jag kan göra ett inlägg här sen till om den nya adressen. KRAM...

Av C - 17 juli 2010 22:14

Jag har bara ont.. Ont ont, så förbannat ont. Ångesten har mig i ett järngrepp. Allt känns så idiotiskt meningslöst. Inget roar. Vet inte riktigt vad jag saknar. Lögn. Det vet jag visst. Men det är ingen idé att skriva upp det, eftersom jag inte ...

Av C - 17 juli 2010 18:52

Hej! Nu sitter jag i min säng och svettas halvt ihjäl. Så jäkla varmt!! Pust! Letar efter lägenheter på internet men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Okej, lite av det där var lögn. Men just nu så kan jag inte göra så mycket mer än att...

Av C - 13 juli 2010 23:01

hej, ingen större bra dag idag. känner mig bara så ihålig. har inte gjort något särskilt idag. nu ska jag se på film, twilight tänkte jag mig. ville mest bara visa att jag lever. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards