Glasprinsessan Caspiana

Alla inlägg under januari 2010

Av C - 18 januari 2010 06:53

Hej igen! Nu är det såhär, när jag sminkade mig förut upptäckte jag att mina kära mascaror börjar ta slut och så ger dom inte riktigt det där resultatet som jag strävar efter. Särskilt inte nu när fransarna ska synas extremt mycket igen. Minns, eller vet ni hur Twiggy's fransar såg ut? Nu är det mycket fokus på underfransarna.

Det jag vill ha tips om är några bra mascaror som ger mycket volym på fransarna. Tack på förhand =)

Av C - 18 januari 2010 05:13

God morgon sötnosar där, som säkerligen ligger och sussar så gott nu. =)

Jag säger bara: vilken natt! Total jättejobbig. Var för en gångs skull duktig igår kväll och la mig relativt tidigt för att vara jag, klockan tio tror jag att det var på ett ungefär. Men kunde jag somna? Nej, inte ett endaste dugg. Så efter en stunds försök så gick jag upp och tänkte sätta på en film som jag kunde somna till. Men då tänkte min ena dvd inte spela filmen, vet inte varför. För den var inte bränd eller något. Och den brukar alltid annars gå att spela upp, men inte igår kväll. Nej nej. Så då bytte jag till min andra dvd - som inte heller den ville spela upp min stackars film. Höll på att få ett utbrott... Så då tog jag mitt täcke och mina kuddar och släpade mig in i vardagsrummet för att se en vhs-film istället. Men jag låg inte särskilt bekvämt i soffan, pga att jag redan hade ont i ryggen. Så efter en halvtimma ungefär återvände jag till mitt rum och min sköna säng. Då slog det mig att jag kunde ju se dvd-filmen på laptopen. Vilket jag också gjorde, samtidigt som jag genomsökte den efter virus. Då somnade jag.

Dock väckte mamma mig för två timmar sen. Morgonen har gått segt, tog en halvtimma för mig att kliva upp. Med mitt morgonhumör som inte kommer från något särskilt muntert ställe så tycker jag faktiskt synd om min stackars mamma som får börja dagen med mina sura muttranden osv...

Just nu så fryser jag, pga tröttheten. Kämpar med frukosten, men det tar liksom emot och jag vill inte svälja. Suck.

Nu ska jag börja göra mina morgonrutiner, så som tvätta ansiktet, sminka mig, fixa håret, smörja in mig med en god doftande bodycréme, klä på mig osv. Ska försöka skriva lite mer senare. Om jag inte hinner, så önskar jag er alla en trrevlig måndag. Puss och kram!

Av C - 18 januari 2010 04:38

...börjar vi dagen med en dagen:

 

Humör: förtillfället trött eftersom jag inte har vaknat riktigt än, men känner mig peppad för att på riktigt denna gången ta tag i utseendet!
Frisyr: ett ljusrosa flätat hårband med inslag av silverpärlor.
Klädsel: inte riktigt bestämt mig än, men det blir iaf bleka demin jeans med slitningar. Sedan så tror jag att det blir två långa linnen, ett svart baslinne och ett vitt med tryck över det svarta. Sedan en vit och grårandig kofta.

Beroendemusiken. 

Naglar: just nu är dom ljunglila med lite glitter, men det har blivit avskavt efter några dagars användning nu. Så jag ska måla om dom i en röd nyans.  
Låt: Tokio Hotel - Kampf der Liebe

Smink: bas, och till ögonen gör jag den enkla stylingen som består av naturfärgad ögonskugga, eyeliner och massor med mascara. Lite lat idag.

Smycken: halsbandet med ängeln som jag har fått av storasyster, mitt syster-armband, ringar & örhängen.

Skor: svarta stövlar med varmt foder.
Frukost: vatten, te, diverse bantningspiller, mediciner, vitaminer & ett försök till att få ner 1½dl saftsoppa.

Planer: diska om jag hinner nu på morgonen, skola, träna, datorn, ringa syster beroende på hur hennes schema på jobbet ser ut idag, städa mitt rum, fortsätta läsa min bok Modell Sommar av Paulina Porizkova. 

Sötaste: min systerson, vill höra dina lyckliga barnskratt igen. 

Saknad: S-T-O-R-A-S-Y-S-T-E-R.

Av C - 17 januari 2010 15:32

God eftermiddag mina fina trogna läsare!

Nu sitter jag i min soffa och ska strax se om filmen Eyes wide shut, som tillhör en av mina favoriter. Idag, eller även gårdagen, har varit såna dära otroligt slöa dagar. Idag har jag inte ens bytt om från det jag sov i. Så jag sitter och känner mig sjukt vacker i en t-shirt med Backstreet Boys tryck, babyblå tjocka sockar och ett par trosor. Ej att glömma mitt rufsiga hår som ser ut att ha fastnat i en visp... Men, jag ska snart ta ett varmt och skönt bad. Så jag kan se ut och känna mig som en människa igen.

Imorgon är det skola igen. Eftersom jag stannade hemma från tisdagen till fredagen förra veckan, och även gick hem på lunchen i måndags så måste jag gå imorgon. Annars får jag skolk. Och min plånbok skriker hjärtskärande om mitt studiebidrag + underhåll dras in...


Något helt annat jag kan delge er är att i det kommande månadsskiftet så ska jag troligtvis pierca läppen. Vänster undersida. Har haft där förut, tog dock ur det och har ångrat varenda sekund typ. Sedan så ska jag äntligen ta tag tatueringarna! Har velat skaffa tatueringar sedan jag gick i lådstadiet, men först så skulle man vänta tills man var myndig. Sedan saknade jag tillräckligt med pengar, kunde inte bestämma mig för motiv osv... Fast nu i höstast så skulle jag ta tag i detta igen. Bokade till och med tid och allt. Minns fortfarande tiden 23 september 2009 klockan 12:00... Men jag blev tvungen att avboka, eftersom mina pengar försvann... Men den här gången håller jag hårt i mina pengar och tänker inte vara naiv med att låna ut till människor som aldrig betalar tillbaka osv.

Än så länge har jag inte bokat tid, vill ha pengarna i handen först. Men snart så! =) jag ska tatuera mina båda höfter, vilka motiv är en hemlis än så länge. Ni får se resultatet senare. Hihi.

Jag vill även tatuera andra ställen på min kropp, men höfterna kommer först.


Planer som ska ske innan påsken detta året:

  • Piercing i läppen
  • Tatuera båda höfterna

Nu ska jag se min film, kanske tittar in här lite senare igen.

Puss!

Av C - 17 januari 2010 15:25

hur håller du reda på hur mycket du stoppar i dig? alltså hur många kalorier det innehåller i det..en fråga bara.. hehe ;d

 

CR



Hej på dig CR! Ja, jag håller koll genom att räkna kalorierna. Oftast står det ju på paketen hur många kalorier det innehåller. Då är det bara att göra en enkel matteräkning. Inget svårt alls. Och om man har svårt för huvudräkning, är det bara att ta hjälp av miniräknaren. Om det inte står på paketet, så finns det sidor på internet som kan ge svar, men då är det ofast x kcal på 100 gram. Så då får man väga först och sedan räkna ut.

Jag väger, räknar och kämpar på. Dom sakerna jag blir osäkra på väljer jag att inte äta alls. :) Lycka till!

Av C - 14 januari 2010 22:56

Nu mina sötnosar så ska jag logga ut från datorn, gå in i badrummet och sedan lägga mig.

Svarar på kommentaren angående kcal och det imorgon, när jag är piggare och känner att jag kan engagera mig bättre =)

Godnatt!

Av C - 14 januari 2010 07:44

Fortfarande hemma. Upptäckte förut att jag inte började förän 09:50 , första lektionen är svenska och jag har redan gjort den kursen. Fast jag funderar på att hoppa andra lektionen och komma lagom till efter lunch istället.

Känner bara att jag inte orkar.

Sitter och skakar, av olika skäl. Nervositet, lätt panikångest och mina bantningspiller som började verka för två timmar sen. Höll på att spy förut. Blev alldeles likblek i ansiktet och fick verkligen tvinga mig för att inte spy. Har ingen lust att spy upp dyra bantningspiller. Dom ger mig illamående, eftersom dom är så starka. Effektiva, men starka. Så ag spenderade sissodär 40 minuter på hallgolvet och kunde knappt röra mig.


Orkar inte känna såhär, men jag vet inte riktigt vad jag kan göra för att något ska ordna upp sig.

Vill bara åka bort. Bort, bort till storasyster.

Av C - 14 januari 2010 06:34

Barn, barn, barn.

Jag älskar barn oich har alltid gjort det.   

Eftersom jag inte har några yngre syskon, något som jag alltid önskade mig och gör fortfarande. Fast nu har jag insett att jag inte kommer få några fler syskon. Mina föräldrar vill inte ha fler barn, och min mamma kan inte heller. Men lyckligt lottad som jag är så har jag den underbart fina möjligheten att alltid ha barn runt omkring mig. Jag har min systerson på femton månader, mina yngsta kusiner på 6 år och 7½ år. Tre sysslingar i åldrarna 4½, 2 och 1 år.

Dom här barnen är det viktigaste för mig, om dom inte mår bra så mår inte jag bra.

När jag var liten, hos dagmamman så var jag den där flickan som var som en mamma för alla. Jag lekte, tröstade och tog hand om dom andra barnen.

Detta höll i sig när jag började skolan, mina lärare sa till mina föräldrar att jag var så fin mot dom yngre barnen. Som en liten mamma.

Som barn själv så var jag väldigt blyg och tillbakadragen mot dom i min egen ålder och dom som var äldre. Varför vet jag inte, det var bara så. Jag kände mig också lite osynlig och sällan tillräcklig. Jämförde mig titt som tätt med andra barn, min storasyster och mina kusiner.

Jag har alltid trott att jag kommer bli en ung mamma. Jag är otroligt barnkär.


Måste bara berätta en urgullig sak som hände på tågresan ner till min syster nu när jag senaste åkte ner. Jag hade precis gått på tåget i Göteborg och hittat min plats. Bakom mig satt det två flickor i 6-7 års åldern. Den ena flickan sa till sin kompis och även pekade på mig. "Titta vad fin hon är!" Hon trodde ju att jag inte hörde något eftersom hon försökte viska. Men jag har spetsiga öron och hör det mesta, hihi. Det var så himla gulligt och jag blev så varm i hjärtat och glad. Det betyder så mycket när barn säger saker tycker jag, eftersom det är sant. På ett annat sätt. Barn är oftast framåt och säger vad dom tycker och tänker.

Hela resan så lyssnade jag på barnskratt, visor och allt möjligt gulligt.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards