Glasprinsessan Caspiana

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Vill inte existera just nu

Av C - 24 januari 2010 00:07

Hejsan hoppsan lillebror som går utan skor.

Nu sitter jag och halvsover, med en ansträngd andning. Så två cm ifrån mig står min astmaspray.

Har en oro som sprider sig i kroppen, förgiftar och förtär min kropp... Vet inte alls vad som är fel, vart ifrån oron grundar sig. Jag har bara ont, psykiskt som fysiskt. Är orolig för att sömnen kan utebli inatt, bara för att jäklas med mig. Så snart jag har skrivit klart detta inlägg, ska jag logga ut från internet men hålla mig inloggad på själva datorn. Tänkte försöka somna till en lugn film och eftersom min dvd har gått till dom sälla jaktmarkerna, så är det datan som får spela upp filmer tills mamma kan köpa en ny dvd.


Skriken bubblar upp i rasande fart i kroppen. Det börjar i magen och går upp mot strupen. Snart smäller det..!

Ska det bli ännu en natt med kvävda skrik i kudden, och ilsken gråt som är obehärskad rinnandes ner för mina kinder?

Jag vill inte ha det såhär. Orkar inte mer. Så meningslöst. Vad tjänar detta till?

Om det finns någon mening med allt som händer, vad är då meningen med detta? Vad ska jag lära mig? Förstå? Förstå att jag är galen?


Nej, nu blir det en snabb sväng i badrummet för tandborstning och liknande, sedan är det snabbt krypa ner i sängen. Sover i en sovsäck inatt, bara för att jag är för lat för att bädda rent med nya sängkläder.

Vill ha någon brevid mig nu, vet precis vem jag vill ha nära.

Men det är en dröm och det vet jag. Det är därför det är okej, därför jag kan tillåta att jag längtar och drömmer. För hade det varit möjligt att just denna person skulle vänta på mig i min säng nu, då hade jag fått panik. Då hade ångesten tagit stryptag på mig! Skräcken hade kommit åter.

Ingen får röra, ingen ska vilja röra. Det ska jag se till.

Men eftersom det är en dröm, en illusion nu - så är det okej.

Och nej, detta var helt utan logik.

Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 17 juli 2011 12:58

här är nya bloggen http://fairydream.bloggagratis.se/

Av C - 17 juli 2011 09:05

Nu händer det minsann! Här ska bytas blogg, kontakta ylle@live.se om du vill ha den nya. Ska se om jag kan göra ett inlägg här sen till om den nya adressen. KRAM...

Av C - 17 juli 2010 22:14

Jag har bara ont.. Ont ont, så förbannat ont. Ångesten har mig i ett järngrepp. Allt känns så idiotiskt meningslöst. Inget roar. Vet inte riktigt vad jag saknar. Lögn. Det vet jag visst. Men det är ingen idé att skriva upp det, eftersom jag inte ...

Av C - 17 juli 2010 18:52

Hej! Nu sitter jag i min säng och svettas halvt ihjäl. Så jäkla varmt!! Pust! Letar efter lägenheter på internet men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Okej, lite av det där var lögn. Men just nu så kan jag inte göra så mycket mer än att...

Av C - 13 juli 2010 23:01

hej, ingen större bra dag idag. känner mig bara så ihålig. har inte gjort något särskilt idag. nu ska jag se på film, twilight tänkte jag mig. ville mest bara visa att jag lever. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards