Glasprinsessan Caspiana

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Sett Arn-filmerna

Av C - 21 januari 2010 05:30

God morgon! Jag har inte sovit inatt, så nu har jag varit vaken i 26 timmar lite drygt. Åh jippie så pigg man kan känna sig... Eller än så länge är det inte särskilt farligt faktiskt. Är ju hemma och kan ta det lugnt än så länge. Däremot skolan kan bli ett mysterium! Hur jag ska kunna hålla mig vaken, hänga med och arbeta i övrigt vet jag inte alls... Men men. Jag får skylla mig själv eftersom jag aldrig gick och la mig. Började gårkvällen med att se på en film, Arn tempel riddaren, som var helt otroligt jättebra!! Var som fastklistrad varenda sekund! Filmen var slut runt halv elva tiden, då gjorde jag tabben (skälet till att jag förblev vaken hela natten) och kikade facebook, där folk började chatta med mig.

En gammal kompis hörde helt plöstligt av sig. Bara sådär! Vi har ett på-avförhållande. Bara vänskap. Nu. Vi försökte bli något mer, men han kunde inte släppa sitt ex... Så ja... Men han hörde av sig och så chattade vi till halv ett ungefär, eller något åt det hållet.

Eftersom filmen jag hade sett har en fortsättning, så kände jag mig bara tvungen att se andra delen Riket vid vägens slut. Och ja, när den tog slut, så var det dags för mig att gå upp.

Kan varmt rekomendera er att se Arn filmerna! Visst, jag hade en klump gråt i halsen under hela filmen. Vet inte riktigt vad det berodde på, lite olika skäl, men filmen hade något som berörde mig djupt. Och så är det en scen i andra filmen som fick mig att storgråta! Jag grät, grät, grät och åter grät... Kunde verkligen inte sluta. Ska inte berätta för mycket nu, så jag förstör filmen för er som inte har sett den än. Inte kul om man vet vad som händer ju.

Filmen handlar ju om riddare, kärlek, krigen i Jerusalem mellan dom kristna oich muslimerna osv. Som ni förstår är det mycket död och så. Sorgligt javisst, men jag tycker det är ännu sorgligare när barn eller djur dör i filmer. Är så barnkär och en enorm djurvän. Det var ju då så att en vacker varelse blev dödad och nej... Nu trillar tårarna ner för kinderna igen. Hemskt vad jag är blödig då.

Sedan att det är Skarsgård x 4 får mig bara att JUBLA! Jag tycker att Skarsgård är helt fantastiska och inte heller i Arn filmerna gjorde dom mig besviken!


Skriver ett till inlägg, lite jobbigt att läsa när dom är hur långa som helst...

 
 
Sofia Bergman

Sofia Bergman

15 februari 2010 19:37

Jag tycker Skarsgårdarna är helt underbara liksom! :D

http://felixfelicis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 17 juli 2011 12:58

här är nya bloggen http://fairydream.bloggagratis.se/

Av C - 17 juli 2011 09:05

Nu händer det minsann! Här ska bytas blogg, kontakta ylle@live.se om du vill ha den nya. Ska se om jag kan göra ett inlägg här sen till om den nya adressen. KRAM...

Av C - 17 juli 2010 22:14

Jag har bara ont.. Ont ont, så förbannat ont. Ångesten har mig i ett järngrepp. Allt känns så idiotiskt meningslöst. Inget roar. Vet inte riktigt vad jag saknar. Lögn. Det vet jag visst. Men det är ingen idé att skriva upp det, eftersom jag inte ...

Av C - 17 juli 2010 18:52

Hej! Nu sitter jag i min säng och svettas halvt ihjäl. Så jäkla varmt!! Pust! Letar efter lägenheter på internet men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Okej, lite av det där var lögn. Men just nu så kan jag inte göra så mycket mer än att...

Av C - 13 juli 2010 23:01

hej, ingen större bra dag idag. känner mig bara så ihålig. har inte gjort något särskilt idag. nu ska jag se på film, twilight tänkte jag mig. ville mest bara visa att jag lever. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards