Glasprinsessan Caspiana

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Fackplacerad i äs-träsket

Av C - 20 januari 2010 06:52

När jag var på ungdomsmottagningen förra veckan så hittade jag lite broschyrer om diverse olika saker, bland annat en om Ätstörningar. Var ju bara tvungen att lägga ett exemplar i min väska när ingen såg. Det var först nu för en liten stund sen som jag hittade den och jag läste igenom den.

Var lite halvkomiskt när jag kollade vad som stämde på mig, det som står i paranteser är mina svar.


Kort sammanfattat ur broschyren:

"Vad är en ätstörning?

  • Att äta onormalt (minns inte ens när jag visste vad som ansågs normalt..? med andra ord - check!)
  • Att känna stort missnöje med kroppen (känner mig grotest. Check!)
  • Att ha en stark rädsla för att gå upp i vikt (finns det ngt värre?! Check!)
  • Att kämpa för att ha kontroll över ätandet och vikten (besatt av kontrollen. Check!)
  • Att självkänslan är mycket starkt kopplad till kroppen och hur du ser ut (min självkänsla ligger på minus 10849489595995 miljoner, så jag antar check är också?)

Kretsar dina tankar kring mat och vikt en stor del av din tid?

  • Har du skuldkänslor i samband med att du äter? (ja! check!)
  • Äter du antingen för mycket eller för lite? (äter ALLTID för mkt! >.< check!)
  • Känner du dig missnöjd med din kropp? (öhh... ja?! Check!)
  • Styr vågen ditt liv? (älskade och hatade våg, check!)
  • Har träningen blivit ett måste? (nja... har mina stunder, men besatt är jag inte. Dumt nog, borde skärpa mig!!!!)
  • Känns det som att du måste göra dig av med det du har ätit? (alltid, iaf på ngt sätt. Straffas ska jag för min olydnad. Check!)
  • Har du svårt att äta tillsammans med andra? (har aldrig, inte ens när jag var liten, kunnat känna mig bekväm med att äta inför andra. Check!)
  • Har maten blivit din fiende? (något åt det hållet ja. Check!)

Om något av detta stämmer på dig, kan det bero på att du lider av en ätstörning."

 

Ja... Jag tror att vi kan konstatera att jag lider av ätstörning... Fast det var ju ingen nyhet för varken mig eller er mina ana/mia systrar & bröder. Dock är min omgivning naiv och går på alla lögner som jag kan rabbla upp. Tur är väl det ändå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 17 juli 2011 12:58

här är nya bloggen http://fairydream.bloggagratis.se/

Av C - 17 juli 2011 09:05

Nu händer det minsann! Här ska bytas blogg, kontakta ylle@live.se om du vill ha den nya. Ska se om jag kan göra ett inlägg här sen till om den nya adressen. KRAM...

Av C - 17 juli 2010 22:14

Jag har bara ont.. Ont ont, så förbannat ont. Ångesten har mig i ett järngrepp. Allt känns så idiotiskt meningslöst. Inget roar. Vet inte riktigt vad jag saknar. Lögn. Det vet jag visst. Men det är ingen idé att skriva upp det, eftersom jag inte ...

Av C - 17 juli 2010 18:52

Hej! Nu sitter jag i min säng och svettas halvt ihjäl. Så jäkla varmt!! Pust! Letar efter lägenheter på internet men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Okej, lite av det där var lögn. Men just nu så kan jag inte göra så mycket mer än att...

Av C - 13 juli 2010 23:01

hej, ingen större bra dag idag. känner mig bara så ihålig. har inte gjort något särskilt idag. nu ska jag se på film, twilight tänkte jag mig. ville mest bara visa att jag lever. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards