Glasprinsessan Caspiana

Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Lite viktsnack, tips om träningsmetod

Av C - 18 januari 2010 06:56

Idag börjar jag även med en ny träning/diet metod. Som kallas TNT-metoden. Den innebär att man ska träna 30 minuters pass tre gånger i veckan. Alltså 90 minuter i veckan. Med en dags vila emellan. Den tränings formen passar mig väldigt fint. Lat som jag är. Plus att jag blir så slutkörd efter skolan. Mina promenader till och från skolan kommer jag inte räkna med i min träning.

Det finns tre PLANER; A, B, C.

PLAN A:

För dig som:

vill gå ner 10 kilo eller mer i vikt.

vill minska midjemåttet med 8cm eller mer.

vill bränna fett så fort som möjligt.

Så äter du:

fettförbrännarzonen sju dagar i veckan.

muskelbyggarzonen före & efter träning samt ett proteinrikt mellanmål.


PLAN B:

För dig som:

redan har följt plan A i fyra veckor.

vill gå ner 5-10 kilo.

vill minska midjemåttet med 5-8cm.

vill bränna fett men behöver ladda om en dag i veckan.


Så äter du:

fettförbrännarzonen sex dagar i veckan.

omladdningszonen en dag i veckan.

muskelbyggarzonen före & träning samt ett balanserat mellanmål.


PLAN C:

För dig som:

redan har följt plan A i fyra veckor.

vill gå ner mindre än 5 kilo.

vill minska midjemåttet med mindre än 5cm.

vill maximera din styrketräning.


Så äter du:

fettförbrännarzonen fem dagar i veckan.

omladdningszonen två dagar i veckan.

muskelbyggande före & efter träning, samt ett balanserat mellanmål.


FETTFÖRBRÄNNARZONEN

Du äter grönsaker, protein och fett. Exempel: kött, fisk, ägg, broccoli, svamp, advokado, nötter och tomat.

OMLADDNINGSZONEN

Du äter samma som i fettförbrännarzonen, men lägger tukk kolhydrater. Exempel: fullkornsbröd, mjölk, frukt, flingor och fullkornspasta.

MUSKELBYGGARZONEN

Består av proteinkickar i anslutning till träningen. Exempel: proteinshake, keso.


Jag ska börja med PLAN A.

Denna metoden ska jag försöka kompromissa ihop med abc-dieten, jag vet att dom går lite emot varandra. Men det får gå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 17 juli 2011 12:58

här är nya bloggen http://fairydream.bloggagratis.se/

Av C - 17 juli 2011 09:05

Nu händer det minsann! Här ska bytas blogg, kontakta ylle@live.se om du vill ha den nya. Ska se om jag kan göra ett inlägg här sen till om den nya adressen. KRAM...

Av C - 17 juli 2010 22:14

Jag har bara ont.. Ont ont, så förbannat ont. Ångesten har mig i ett järngrepp. Allt känns så idiotiskt meningslöst. Inget roar. Vet inte riktigt vad jag saknar. Lögn. Det vet jag visst. Men det är ingen idé att skriva upp det, eftersom jag inte ...

Av C - 17 juli 2010 18:52

Hej! Nu sitter jag i min säng och svettas halvt ihjäl. Så jäkla varmt!! Pust! Letar efter lägenheter på internet men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Okej, lite av det där var lögn. Men just nu så kan jag inte göra så mycket mer än att...

Av C - 13 juli 2010 23:01

hej, ingen större bra dag idag. känner mig bara så ihålig. har inte gjort något särskilt idag. nu ska jag se på film, twilight tänkte jag mig. ville mest bara visa att jag lever. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards