Glasprinsessan Caspiana

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Trötta funderingar

Av C - 13 april 2010 06:26

God morgon sötisar!

Nu sitter jag i mitt rum, trött, ångestladdad, lätt panikslagen och stressad. Inget ovanligt här inte.

Blir skola idag. Fröken Ångest får säga vad hon vill. Jag måste hålla mig sysselsatt. Även om jag är totalt utmattad psykiskt (och fysiskt) när jag kommer hem.

Har dålig koll på när jag slutar idag, men har för mig att tisdagar betyder sena dagar. Så jag kan nog räkna med att vara hemma fem typ, blir lite senare för jag ska på vägen hem förbi ICA och hämta ut ett paket tilll mig.


Men gårdagen i skolan gick helt okej. Allt jag gjorde gick långsamt och det var svårt (psykiskt mest), och vid lunchtid var jag i stort sett slutkörd och efter det gick allt ännu mera långsamt.

Men jag är nöjd. För att jag stannade kvar och klarade av det.

Jag vet att jag får gå hem tidigare om det blir för jobbigt, men det kan ställa till samma problem som med dieten.

Dieten: jag ska ju helst äta, eller ja dricka såna där shakes och det går hyfsat bra ändå. Men jag kan inte äta en sån där bar som finns som alternativ. Lite krångligt att förklara. Men då får jag äta, tugga något och det är lättare att säga 'allt eller inget'. Plus att om det finns något man "får" tugga, så blir det lättare för hets.

Samma sak är det med skolan. Om jag väljer att sluta tidigare en dag, så är det inga svårigheter att göra samma sak nästa dag. Och nästa. Ja ni fattar.

Allt eller inget måste det vara. Antingen är jag där hela dagen och pinas, eller så är jag hemma. Inget mellanting.


Men nu måste jag kila, är inte helt klar än.

Puss&kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C - 17 juli 2011 12:58

här är nya bloggen http://fairydream.bloggagratis.se/

Av C - 17 juli 2011 09:05

Nu händer det minsann! Här ska bytas blogg, kontakta ylle@live.se om du vill ha den nya. Ska se om jag kan göra ett inlägg här sen till om den nya adressen. KRAM...

Av C - 17 juli 2010 22:14

Jag har bara ont.. Ont ont, så förbannat ont. Ångesten har mig i ett järngrepp. Allt känns så idiotiskt meningslöst. Inget roar. Vet inte riktigt vad jag saknar. Lögn. Det vet jag visst. Men det är ingen idé att skriva upp det, eftersom jag inte ...

Av C - 17 juli 2010 18:52

Hej! Nu sitter jag i min säng och svettas halvt ihjäl. Så jäkla varmt!! Pust! Letar efter lägenheter på internet men hittar inget som faller mig i smaken riktigt. Okej, lite av det där var lögn. Men just nu så kan jag inte göra så mycket mer än att...

Av C - 13 juli 2010 23:01

hej, ingen större bra dag idag. känner mig bara så ihålig. har inte gjort något särskilt idag. nu ska jag se på film, twilight tänkte jag mig. ville mest bara visa att jag lever. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni läsa mer om i bloggen? =)
 Vikt, träning & liknande
 Mitt liv med ätstöring
 Om min vardag
 Mode
 Dagens frågor
 Mina åsikter om allt mellan himmel & jord

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards